Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty

Metal Gear Solid 2 Cover 211x300 Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty 

آزادی خواهان

تهیه کنندگان: امین مدّی و حمید مینویی از همدان

عملکرد دکمه‌ها:

L1: دفاع شمشیر و تیرها

L2: برای نشان دادن وسیله‌ها و برداشتن آیتم

R1: برای نشان دادن اسلحه‌ها یا غیر فعال کردن آن‌ها

ضربدر: نشستن و خوابیدن و دور کردن دوربین‌ها

دایره: مشت و ضربات پا- نزدیک کردن دوربین‌ها

مثلث: باز کردن در‌ها- نگه‌داشتن نفس در آب( سریع زدن)

مربع: تیراندازی- خفه کردن بدون اسلحه

R3: ضربات شمشیر L3 : جهت حرکت

Select: فعال کردن بی‌سیم

Start: توقف بازی و نشان دادن نقشه

نکته‌های مهم بازی

۱- صدا خفه‌کن USP برای Snake:

پس از یک بار تمام کردن بازی یا تمام کردن فقط قسمت Tanker، می‌توانید با لود کردن و شروع بازی با لود در طبقه دوم، دکلی که در آنجا دوربین مادون قرمز را می‌گیرید، صدا خفه کن USP را بدست آورید

آزادی خواهان

تهیه کنندگان: امین مدّی و حمید مینویی از همدان

عملکرد دکمه‌ها:

L1: دفاع شمشیر و تیرها

L2: برای نشان دادن وسیله‌ها و برداشتن آیتم

R1: برای نشان دادن اسلحه‌ها یا غیر فعال کردن آن‌ها

ضربدر: نشستن و خوابیدن و دور کردن دوربین‌ها

دایره: مشت و ضربات پا- نزدیک کردن دوربین‌ها

مثلث: باز کردن در‌ها- نگه‌داشتن نفس در آب( سریع زدن)

مربع: تیراندازی- خفه کردن بدون اسلحه

R3: ضربات شمشیر L3 : جهت حرکت

Select: فعال کردن بی‌سیم

Start: توقف بازی و نشان دادن نقشه

نکته‌های مهم بازی

۱- صدا خفه‌کن USP برای Snake:

پس از یک بار تمام کردن بازی یا تمام کردن فقط قسمت Tanker، می‌توانید با لود کردن و شروع بازی با لود در طبقه دوم، دکلی که در آنجا دوربین مادون قرمز را می‌گیرید، صدا خفه کن USP را بدست آورید- پنهان کردن افراد کشته شده در کمدها: جنازه را بلند کرده و وقتی که در کمد را باز کردید با آن به داخل کمد بروید، طوری که بازیکن به انتهای کمد برخورد کند.

۳- گرفتن آیتم از سربازها: طوری به پشت سربازها بروید که شما را نبینند سپس با نگه‌داشتن دکمه مربع نزدیکی آن‌ها، سربازها تسلیم می‌شوند. سپس اسلحه را غیر فعال کرده و دوباره فعال کنید. جلوی صورت آن‌ها رفته و اسلحه لیزر به سمت سر آن‌ها بگیرید( وقتی به جلوی آن‌ها می‌روید باید اسلحه در دستتان باشد).

۴- راه مخفی برای دیدن Ocelot در قسمت Tanker: در Hold 2 ( دومین قسمتی که سربازها به صف ایستاده‌اند) دو دریچه سمت چپ و راست این قسمت وجود دارد. به طرف دریچه سمت چپ بروید و آن را باز کنید به پایین بروید و سپس بخوابید زمین و به سمت راست بروید. راه را به سمت MGR ادامه دهید تا یک خشاب اسلحه ببینید که به پایین می‌افتد. صبر کنید تا سایه سرباز محو شود. سپس راه را ادامه داده تا به زیر MGR برسید. پس از دیدن دمو به وسط آن قسمت رفته و بعد به سمت راست بروید تا به کانال برسید. به زمین خوابیده و به داخل آن بروید. از پلکان انتهای کانال بالا رفته و وقتی بالا رسیدید از همان جا زیر دست آدم آهنی را که از آن عکس می‌اندازید نگاه کنید. Ocelot در آنجا است.

۵- عصبانی کردن Rose: آن قدر به پرنده‌ها شلیک کنید تا بی‌سیم زنگ بزند و به آن جواب بدهید. Colonel و Rose با شما صحبت می‌کنند و شما را نصیحت می‌کنند. اگر در همانجا بخواهید بازی را ذخیره کنید برای بار اول Rose بازی را Save نمی‌کند.

۶- گوش دادن به حرف‌های Emma: در قسمتی که او را محافظت می‌کنید تا به Snake برسد با D-mic به حرف‌های او گوش دهید. در دومین قسمتی که Emma دکل را دور می‌زند تا به آخرین راه برسد با D.mic به حرف‌ها در پشت دکل با یک سرباز گوش دهید.

۷- کمک گرفتن از Snake در قسمت محافظت از Emma: صبر کنید تا Snake به آن قسمت برسد سپس یک بار به او زنگ بزنید تا او شما را راهنمایی کند. سپس دوباره زنگ بزنید. او می‌گوید که کمکتان می‌کند.

۸- نحوه گرفتن آیتم Pliskin: در قسمتی که با شمشیر جلوی Snake تمرین می‌کنید شمشیر را غیر فعال کنید. سپس با مشت و لگد او را بزنید تا به زمین بیفتد و وقتی که او بلند شد دوباره با مشت و لگد بزنید تا بی‌هوش شود. سپس با دکمه مربع او را تکان دهید تا گردنبندش به زمین بیفتد.

۹- نحوه گرفتن آیتم‌های مخفی برای Snake:

بازی را در حالت‌های Very Easy، Easy و Normal به اتمام برسانید و تمام گردنبند‌ها را در Very Easy نوزده عدد و در Easy بیست عدد و در Normal بیست و چهار عدد را بدست آورید تا به ترتیب D.G.Camera( برای آلبوم عکس و نگه‌داشتن عکس‌ها در قسمت Special) و Bandana( تیر بی‌نهایت در بازی) و Stealth( حالت نامرئی) را کسب کنید.

۱۰- نحوه گرفتن آیتم‌های مخفی برای Raiden:

بازی را در حالت‌های Very Easy، Easy و Normal به اتمام برسانید و تمام گردنبند‌ها را در Very Easy 42 عدد و در Easy 44 عدد و در Normal 48عدد را بدست آورید تا به ترتیب آیتم‌های D.G.Camera موی قهوه‌ای، آبی، سبز و نارنجی و Stealth را بدست آورید. اگر در درجه Normal همه آیتم‌ها را کامل نگرفته بودید، درجه Hard را با تمام گردنبندها تمام کنید.

۱۱- بعضی از سربازها هنگام تسلیم شدن گردنبندشان را نمی‌دهند و شما را تهدید می‌کنند. یک تیر به دست آن‌ها شلیک کنید تا گردنبندشان را بدهند.

۱۲- نحوه گرفتن PSG-1T برای بی‌هوش کردن: در قسمتی که PSG-1 را می‌گیرید در همان اتاق زمین را نگاه کنید. یک کانال می‌بینید. وارد آن شده و در انتها PSG1-T را بگیرید.

۱۳- تیراندازی در حال دویدن: برای این کار ابتدا مربع را نگه‌دارید و جهتی را که می‌خواهید بروید فشار دهید. همراه با نگه‌داشتن مربع، ضربدر را بزنید.

۱۴- شلیک ناگهانی: به دیوار بچسبید و به لبه‌ی آن نزدیک شوید تا جایی که دیگر نتوانید حرکت کنید. سپس دکمه مربع را بزنید.

نکته مهم در بدست آوردن آیتم‌ها: وقتی که درجه Very Easy را تمام کردید و D.G Camera را گرفتید بازی را ذخیره کنید. سپس در قسمت Load Game آن را لود کنید و به جای درجه Very Easy درجه Easy را شروع کنید و به همین ترتیب کارتان را ادامه دهید. ( توجه کنید که حتماً باید بازی را لود کنید).

۱۵- نحوه گرفتن آیتم Sharer ( ریش تراش) : قسمت اول بازی با Raiden در پایین پله‌ها به سمت راست بروید تا به دیوار توری سیمی برسید. به پله‌های کنار آن تکیه داده و دکمه مثلث را بزنید. به آن طرف دیوار بروید و Sharer را بردارید. شما آن را به Snake می‌دهید و او آخر بازی ریش ندارد.

شروع بازی:

در ابتدای بازی پس از دیدن یک دموی زیبا که Solid Snake از روی پل به داخل کشتی می‌پرد و صحبت‌های Otacon را که شنیدید، کنترل Snake را در دست دارید. مستقیم به جلو حرکت کنید. از پله‌ها بالا بروید. با دکمه مثلث از جعبه کوچک بالا بروید و Chaff را بردارید. سپس از میله آویزان شده به پایین رفته و از پله‌های روبرو بالا بروید. صبر کنید سرباز با دوربین دریا را نگاه کند. او را با اسلحه M9 بی‌هوش کنید. از در سمت چپ به داخل کشتی بروید.

Deck-B: پله‌های کنار در بسته است. به جلو بروید سپس یک صحنه کوتاه خواهید دید. به طرف بالا بروید و سرباز را بی‌هوش کنید. به جلو بروید و وارد اولین در سمت چپ شوید. از پله‌ها بالا رفته، کمی جلوتر یک صحنه کوتاه از یک دوربین خواهید دید. کمی جلوتر رفته و به دیواری که سمت دوربین است بچسبید و از آن دور شوید. به انتها رفته و به سمت چپ بروید. روی زمین دراز کشیده و به داخل سوراخ رفته، Ration را بردارید. برگردید و کنار پله‌ها، کمد را باز کنید. Chaff را بردارید و از پله‌ها بالا بروید.

Deck- D: در اینجا به سمت راست بروید. لیزرهایی وجود دارد که شما آن‌ها را نمی‌بینید. Otacon زنگ می‌زند. می‌توانید با دکمه Select جواب او را بدهید. به طرف بالا به داخل اتاق بروید. در اینجا تیر M9 و Box Board را بردارید. کمی صبر کنید، سربازی از پله‌ها بالا می‌آید و زود به پایین برمی‌گردد. می‌توانید از پشت لیزرها، سرباز را بی‌هوش کنید. به زمین بخوابید و از زیر لیزرها به سمت جلو بروید. سپس بلند شده و سمت چپ از پله‌ها بالا بروید. یا می‌توانید ابتدا به داخل اتاق جلو بروید و از ورودی در به دیوار تکیه داده و به سمت چپ بروید تا دوربین شما را نبیند. زیر میزها و قسمت بالایی اتاق، در جایی که ماهی‌تابه‌ها آویزان هستند Ration را بردارید و به سمت پله‌ها برگردید و بالا بروید.

Deck-E: پس از دیدن چند دموی کوتاه به سمت چپ حرکت کنید و کنار در، Ration را بردارید و در را باز کنید. یک دموی زیبا خواهید دید. پس از دیدن دمو، مبارزه با Olga شروع می‌شود. او دختر فرمانده سربازان روسی است.

مبارزه با Olga: در مبارزه سعی کنید پشت جعبه‌ها پناه بگیرید و وقتی به سمت عقب برگشت او را بزنید. زمانی که مبارزه شروع می‌شود یک لامپ بزرگ روبروی شماست که Olga می‌تواند از آن برعلیه شما استفاده کند. آن را نابود کنید. پس از زدن Olga او را با دکمه مربع بلند کرده و تکان دهید تا گردنبند و چیزهای دیگر را بگیرید. در پایین پله‌ها Ration را بردارید و برگردید. اینجا می‌توانید به داخل در روبرو بروید یا می‌توانید به سمت راست از پله‌ها بالا بروید. سپس از پله‌های دکل بالا بروید و در آخرین قسمت دکل می‌توانید دوربین مادون قرمز را بگیرید. پایین برگردید و به داخل همان در بروید. تیر اسلحه USP را که از روی جسد Olga برداشتید در این قسمت بردارید. سعی کنید از این اسلحه استفاده نکنید. اگر استفاده کردید تنها در جایی استفاده کنید که فقط یک نفر آنجا باشد چون دارای صدا خفه کن نیست. در غیر این صورت گاردهای دیگر صدای تیراندازی را می‌شنوند و آژیر قرمز به صدا در می‌آید. از پله‌ها پایین بیایید. وارد در سمت چپ شوید. مراقب باشید که دوربین شما را نبیند. وارد در پشت دوربین شده و از پله‌ها پایین بیایید.

Deck- E: در اینجا چون کسی نیست می‌توانید دوربین را با سلحه usp از بین ببرید. به جلو رفته و از پله‌ها به سمت پایین بیایید. به بالا رفته سپس به سمت راست بروید. صبر کنید سرباز به شما پشت کند. او را بی‌هوش کنید یا بکشید. به جلو بروید و به سمت پایین حرکت کنید. وارد اولین در سمت چپ شوید.

Deck- A: پس از دمو، سرباز را بی‌هوش کنید. به راست رفته و از پله‌ها در بالای تصویر به پایین بروید. به داخل بروید. حالا به موتورخانه کشتی رسیده‌اید.

Engine Room: به جلو بروید. یک دمو می‌بینید که Snake با تعجب پس از دیدن سایه بزرگ که سایه یکی از رییس‌های متال گیر است و اسمش Raven می‌باشد را می‌بیند. به جلو بروید. سمت راست می‌توانید تیر را از روی جعبه بردارید. کمد اول از سمت راست را باز کنید. یک دموی کوتاه می‌بینید. به داخل در بروید و سربازی را که جلوی در ایستاده بی‌هوش کنید( سعی کنید او را به پایین نیندازید). به پایین پله‌ها بیایید. وقتی سرباز به پایین پله‌ها برگشت او را بی‌هوش کنید. باز به سمت بالا حرکت کنید و از پله‌ها پایین بیایید. پشت دیوار کنار پله‌ها سربازی ایستاده است. وقتی سمت راست را نگاه کرد او را بی‌هوش کنید. از پله‌های کوتاه سمت راست به پایین بیایید. بالای این قسمت، Ration را برداشته و به پایین برگردید. سمت چپ از پله‌ها بالا بروید. به سرباز پشت سرتان اهمیت ندهید. به جلو بروید و تیر اسلحه USP را سر راه بردارید. در اینجا می‌توانید از پله‌ها پایی آمده و پشت جعبه‌های بزرگ Grande را بردارید. برگردید و از پله‌ها بالا بروید. به داخل در سمت چپ بروید و به بالا حرکت کنید. دموی کوتاهی می‌بینید. سربازی به داخل می‌آید. می‌توانید هنگام حرف زدن به بی‌سیم او شلیک کنید. اگر درست شلیک کنید او تعجب کرده و به پایین برمی‌گردد. اگر نتوانستید بی‌سیم را بزنید صبر کنید تا حرف‌هایش تمام شود سپس او را بی‌هوش کنید. به راه خود ادامه دهید. در اینجا لیزرهایی وجود دارد. جای بمب‌ها و تعداد آن‌ها به درجه بازی بستگی دارد.

در Very Easy و Easy ابتدا به روی جعبه بروید و تیر USP را بردارید. به بالای جعبه یعنی بالاترین قسمت آن رفته و با اسلحه USP به بالای کمدها در قسمت لیزرها نگاه کنید. اگر مربع سبز رنگ دیدید به آن شلیک کنید تا صدایی بشنوید. اگر روی دوربین مادون قرمز باشید این مربع‌ها را به رنگ قرمز پر رنگ می‌بینید و به راحتی می‌توانید آن‌ها را تشخیص دهید. به پایین جعبه بیایید.

چراغ سبزی را می‌بینید که در سمت راست دیوار و وسط‌های دیوار است. آن را نابود کنید. حالا دو قسمت از لیزرها را نابود کرده‌اید. به نزدیک قسمت سوم لیزرها بروید، تا جایی که بتوانید قسمتی از چراغ سبز را ببینید. اگر روی دوربین مادون قرمز باشید می‌توانید قسمتی از آن را ببینید. پس از نابود ردن سه چراغ سبز، لیزرها قطع شده و می‌توانید وارد در روبرو شوید.

Deck- 2: مستقیم به سمت بالا بروید. یک سرباز به طرف شما می‌آید. او را بی‌هوش کنید. جلوتر رفته و ابتدای در بایستید. سربازی می‌آید که در حال گوش دادن به ضبط است. او را بی‌هوش کنید. کمی جلوتر سربازی دیگر خوابیده است. او را نیز بی‌هوش کنید. تیرهای سر راه را بردارید چون بزودی به آن‌ها نیاز دارید. در را باز کرده و به داخل بروید.

Deck- 2: در‌های سفید رنگ کوچک باز نمی‌شوند. مستقیم به سمت پایین بروید تا دمویی ببینید. جلوتر رفته و سربازها را از پای درآورید. سعی کنید به سر آن‌ها شلیک کنید و سپس دمویی زیبا ببینید.

پس از دیدن دمو باید به سمت متال گیر حرکت کنید. در اینجا یک راه آسان وجود دارد. ابتدا همان بالا با دکمه مثلث آویزان شوید و خود را یک بار به پایین بیندازید. سپس بازی را ادامه داده و دقت کنید که خون شما پر باشد. از پله پایین بیایید. کنار پله دوم آویزان شوید و به سمت بالا حرکت کنید تا به انتها برسید. سریع به بالا حرکت کنید. در اینجا سرباز را بی‌هوش کنید. در این قسمت اگر سربازی را بکشید بازی تمام می‌شود. پس آن‌ها را بی‌هوش کنید. به در جلویی وارد شوید.

Hold- 2: باز هم آویزان شده و بالا بروید. سپس به حرکت اول برگردید و به در روبرو بروید.

Hold- 3: پس از دیدن دمو سرباز روبرو را بی‌هوش کنید. همان‌جا به گوشه دیوار کنار در بیایید و به روی آیتم دوربین بروید و یک عکس از MGR بگیرید. اگر عکس را درست بیندازید جواب Good را می‌شنوید. به بالا بروید. روی دست MGR آرم MARIENS را می‌بینید. عکسی هم از آن بیندازید. راه را ادامه داده و به سمت چپ بروید. سپس به پایین حرکت کنید و کنار در ورودی عکس دیگری از سمت چپ MGR بیندازید( مانند عکس اول ولی از سمت دیگر). راه را برگردید، میله‌ای خواهید دید. کنار میله مثلث را بزنید تا به پایین بروید. سربازی را که خواب است بی‌هوش کنید. سپس فردی را که پشت دوربین است بی‌هوش کنید. به جلوی MGR بروید و پشت سربازها بایستید و یک عکس از جلو ( روبرو) بیندازید. به سمت راست حرکت کنید و کنار دستگاه کوچک مثلث را بزنید. Otacon عکس‌ها را می‌بیند و اگر همه عکس‌ها درست باشد یک دموی خیلی زیبا و طولانی را خواهید دید. قسمت اول بازی به پایان می‌رسد و کشتی که شما در آن هستید غرق می‌شود و همه فکر می‌کنند که Snake مرده است.

قسمت دوم بازی: دو سال بعد

بازی با Raiden: او یک غواص نیروی دریایی است و به جای Solid Snake به این ماموریت فرستاده می‌شود. در ابتدای بازی از پله‌ها بالا رفته و کمدها را باز کنید. داخل کمد وسط، یک Ration وجود دارد. به سمت راست بروید و روی جعبه‌ها اسلحه M9 و تیر آن را بردارید. سپس وارد در شوید. دمویی می‌بینید که سربازی از روی زمین بلند می‌شود. پس از اتمام دمو، راه را ادامه دهید و وارد در شوید. دموی دیگری می‌بینید. سپس به سمت آسانسور بالای صحنه بروید و کنار دستگاه مثلث را بزنید. پس از دیدن دمو کمی صبر کنید تا آسانسور پایین بیاید. قبل از پایین آمدن آسانسور دو گارد که روی زمین بی‌هوش هستند بلند می‌شوند. آن‌ها را بی‌هوش کنید و وارد آسانسور شوید.

Strut A: پس از دیدن چند دمو دوباره بازی شروع می‌شود. روی جعبه‌ها Bandage را بردارید و قسمت چپ آسانسوری که با آن آمدید، جایی که کبوترها نشسته‌اند بخوابید و به آن طرف دیوار توری بروید. وارد در سمت چپ شوید.

Strut- A: از پله‌ها پایین بیایید. دمویی می‌بینید که یکی از سربازها به طبقه‌ای که از آن آمدید می‌رود. پس از دمو به در بالای صحنه سمت چپ بروید.

پل ارتباطی AB: سربازها را بی‌هوش کرده و راه را به جلو ادامه داده وارد در بعدی شوید.

Strut- B: به جلو بروید تا دمویی زیبا از Vamp ببینید. هنگامی که Vamp می‌خواهد شما را بکشد Snake به کمکتان می‌آید.

پس از تمام شدن دمو، اسلحه Socom را در دست دارید و می‌توانید صدا خفه‌کن آنرا نیز در کنارتان بردارید. آن را به اسلحه Socom وصل کنید. ( صدا خفه کن در قسمت Item می‌باشد) برای این کار باید روی اسلحه Socom و روی آیتم صدا خفه کن باشید تا به هم وصل شوند.

از در بالایی خارج شوید و کمدهای روبرو را باز کنید تا تیر Socom و Ration پیدا کنید. پس از برداشتن آیتم‌ها وارد در سمت چپ شوید.

پل ارتباطی BC: پس از دیدن دمویی از Furtune مستقیم به طرف دیگر پل بروید و وارد در شوید.

Strut- C: داخل دو دستشویی سمت چپ و راست شده و آیتم‌ها را بردارید. سپس به راهرو برگردید و مستقیم به جلو بروید. در اول بسته است. وارد در دوم شوید. چند دمو می‌بینید. در این قسمت Stillman را می‌بینید که چگونگی خنثی کردن بمب‌های C4 را آموزش می‌دهد. از این به بعد ۲۴ ساعت فرصت دارید تا شش بمب C4 را خنثی کنید. ضمناً Sensor A در قسمت آیتم‌ها و Coolant را در قسمت اسلحه‌ها دریافت می‌کنید.

Sensor A: برای این است که جای بمب‌ها در نقشه بالای صحنه معلوم شود.

Coolant: برای خنثی کردن بمب‌های C4 می‌باشد.

پس از تمام شدن دموها از اتاق بیرون بیایید و به راست رفته و وارد در بالا شوید.

پل ارتباطی CD: راه را مستقیم ادامه دهید و وارد در بعدی شوید.

Strut- D: در اینجا سربازان را بی‌هوش کرده و به طبقه پایین بروید. به سمت چپ بیایید و راه خود را به پایین ادامه دهید. در کوچکی را که روی زمین است باز کنید تا بمب را ببینید. اولین بمب در اینجا است. آن را به وسیله اسپری Coolant خنثی کنید. سپس از در سمت راست بالای پله‌ها داخل شوید( در دوم- چون در اول بسته ست).

پل ارتباطی DE: مستقیم به جلو بروید. سرباز را بی‌هوش کرده و وارد شوید.

Strut- E: به سمت راست بروید. سرباز را نابود کرده و به بالا حرکت کنید. سمت چپ یک راهرو کوچک را می‌بینید که در آن یک پله به بالا وجود دارد. از پله بالا بروید و وارد در شوید.

Strut- E: کمی به جلو بروید. یک دمو از Olga می‌بینید که با یک نفر صحبت می‌کند. پس از تمام شدن دمو از پله‌ها بالا بروید. بالا رفته تا یک هواپیمای F5 ببینید. روی زمین بخوابید و کنار چرخ آن، بمب C4 را خنثی کنید. راهی را که آمدید برگردید و وارد در شوید.

Strut- E: از پله‌ها پایین آمده و به سمت بالا حرکت کنید. وارد در داخل راهرو سمت راست شوید.

پل ارتباطی EF: در این منطقه روی زمین بمب‌های Claymore که لیزری هستند وجود دارد. اگر سینه خیز روی زمین راه بروید می‌توانید بمب‌ها را خنثی کرده و آن‌ها را بردارید. وارد در انتهایی شوید.

Strut- F: ابتدا به سمت چپ بیایید. سپس طرف پایین و دوباره به سمت چپ و باز هم به طرف پایین بیایید. در وسط راه، از میله‌ها آویزان شده و خود را روی جعبه‌ها بیندازید. بین جعبه‌ها بمب C4 را که به دیوار چسبیده خنثی کرده و از بین جعبه‌ها بیرون بیایید. از پله‌های سمت راست صحنه بالا بروید و به جایی که خود را از آن آویزان کردید باز گشته و این بار مستقیم به سمت پایین حرکت کنید. وارد راهرو پایین صحنه شده و وارد در سمت چپ شوید.

پل ارتباطی Cypher : FA را که دوربینی پرنده است با اسلحه Socom نابود کنید و وارد در شوید.

Strut-A: مستقیم به سمت پایین حرکت کنید و کمی به راست بروید تا بتوانید وارد در شوید. در این اتاق به سمت پایین حرکت کنید و از پله‌های کوچک بالا رفته و از آن طرف پایین بروید. آن طرف پله‌ها زمین بخوابید و از زیر میله‌ها عبور کنید. به سمت چپ بروید و Ration را بردارید. برگردید به زیر لوله بزرگ، به پایین بیایید و بمبی را که به لوله‌ها وصل است خنثی کنید. راه را برگردید و وارد در گوشه بالای سمت چپ شوید.

پل ارتباطی AB: مستقیم به جلو رفته و وارد در شوید.

Strut-B: اینجا ابتدا دو گارد را نابود کنید سپس به اتاقی که Pliskin یا همان Snake را دیدید برگردید. بالا حرکت کنید تا دو کمد را ببینید که در دومی باز است. در را ببندید تا بمب را پشت در پیدا کنید. آنرا خنثی کرده و وارد در شوید.

پل ارتباطی BC: Cypher را نابود کنید و وارد در جلویی شوید.

Strut- C: به داخل دستشویی سمت راست صحنه بروید. جلوی آینه سمت راست بایستید و بالا را نگاه کنید تا بمب را ببینید. این آخرین بمب است. پس از خنثی کردن آن، به جایی که Stillman را دیدید برگردید. یعنی همان جایی که خود را پنهان کرد. داخل آشپزخانه پس از برداشتن Sensor- B به آسانسور اول بازی در Strut A برگشته و از آن پایین بروید. Stillman به شما زنگ می‌زند و در پایان حرف‌هایش یکی او را می‌کشد. به اتاقی که بازی شروع شد برگردید و به پایین اتاق بیایید. در اینجا یک زیردریایی کوچک را می‌بینید که به سقف آویزان است. بمب C4 به زیر آن وصل است. آن را خنثی کنید. به سمت آسانسور برگردید. دمویی را می‌بینید که Furtune به جلو می‌آید. شما نمی‌توانید او را بزنید. از دست تیرهای او فرار کنید تا آسانسور به پایین بیاید. سعی نکنید او را با تیر بزنید زیرا این کار او را عصبانی می‌کند. پس از دیدن یک دموی زیبا با آسانسور به بالا برمی‌گردید و دیگر نمی‌توانید به بالا برگردید. یعنی پایین آسانسور. پس از اینکه از آسانسور بالا آمدید ۵۰۰ ثانیه وقت دارید تا آخرین بمب را خنثی کنید. به جایی برگردید که در آنجا هواپیمای F5 را دیدید. اگر به سمت بالای پله‌ها حرکت کنید یک بمب را روی زمین می‌بینید. پس از خنثی کردن آن باید با Fatman ، کسی که Stillman را کشت مبارزه کنید.

Fatman: در مبارزه با او روی Sensor A باشید و فقط از اسلحه Socom یا M9 استفاده کنید. به او شلیک کنید تا به روی زمین بیفتد و با اسلحه به سر او شلیک کنید. در حین مبارزه بمب‌هایی را که می‌گذارد باید از انفجار آن‌ها جلوگیری کنید. پس از کشتن او می‌بینید که از یک بمب دیگر صحبت می‌کند. او را با دکمه مربع بلند کنید و به طرف دیگر بکشانید تا بمب را زیرش پیدا کنید. آن را نیز خنثی کنید و به سمت پله‌هایی که از آن آمدید برگردید. یک دموی دیگر می‌بینید. در اینجا Mr.X می‌آید و با شما حرف می‌زند. او به شما لباس سربازها را می‌دهد به همراه یک موبایل کوچک. پس از تمام شدن دمو به Strut-F برگردید، جایی که در آن خود را آویزان کردید و به روی جعبه‌ها افتادید و بمب را خنثی کردید. در اینجا از پله‌های سمت چپ پایین رفته و گارد را بی‌هوش کنید. وارد در سمت چپ پله‌ها شوید. در این اتاق اسلحه AKS-74U و صدا خفه کن آن را بردارید. در این جا همه در‌ها باز هستند بجز دو در. این دو در را به یاد داشته باشید. همه در‌های دیگر را بگردید تا اسلحه M4 و وسایل دیگر را بردارید. سپس وارد دری که از آن آمده بودید شوید.

پل ارتباطی EF: در بین راه به یک پل کوچک می‌رسید. به آن طرف پل بروید. سریع حرکت کنید چون زیر پای شما خالی می‌شود و به داخل دریا می‌افتید. انتها وارد در شوید.

Shell-1: جلوی در یک دوربین وجود دارد. اگر روی لباس گاردها که Ninja آن را پس از کشتن Fatman به شما داد بروید و آن را بپوشید و اسلحه AKS-74U را در دست بگیریدسربازها و دوربین‌ها دیگر به شما کاری ندارند. دقت کنید که به سربازها برخورد نکنید. به بالا حرکت کنید سپس به سمت چپ رفته و وارد آسانسور شوید. در اینجا اگر لباس و اسلحه سربازها را نداشته باشید دوربین کنار آسانسور متوجه می‌شود و آژیر قرمز به صدا در می‌آید. وارد آسانسور شوید و به طبقه B2 بروید. راه را به جلو ادامه داده و از پله‌ها پایین بروید. جایی که طوطی در قفس است بروید و آیتم‌ها را بردارید. در کنار طوطی آیتم D.Mic را حتماً بردارید سپس به آسانسور برگردید و به طبقه B1 بروید.

در اینجا یک دمو می‌بینید. شما باید مانند دمو چشم یکی از سربازها را داخل اسکنر قرار دهید. برای این کار یکی از سربازها را از پشت با دکمه مربع بگیرید و به جلوی اسکنر بیاورید و چشم او را روی اسکنر قرار دهید و وارد در شوید.

Shell-1: پس از دیدن دمو باید Colonel Ames را بوسیله D.mic پیدا کنید.

مطابق نقشه او را پیدا کنید.

به جلوی او بروید و روی آیتم Dmic رفته و روی آن مثلث را بزنید تا چند دمو ببینید. در حالت‌های دیگر بازی جای Ames تغییر می‌کند. پس از دیدن دمو چند ثانیه فرصت دارید که روی لباس گاردها و اسلحه Aks-74-u بروید تا Ocelot شما را نشناسد. پس از آن Colonel Ames می‌میرد و Ocelot شما را می‌شناسد. نینجا به کمک شما می‌آید و شما را نجات می‌دهد. سپس به داخل آسانسور برگردید و از دری که آمده بودید برگردید. از پل هم بگذرید و به جایی که دو در بسته در آن بود برگردید. یعنی سمت پایین پلی که از آن آمدید. در اینجا باید اسلحه RGB6 و اسلحه دوربین‌دار PSG-1 را بگیرید. این آیتم‌ها در داخل Strut-F است. سپس از دری که آمده بودید برگردید.

پل ارتباطی EF: Cypherها را نابود کرده و وارد در بالایی شوید.

Strut-E: وارد در بالایی سمت چپ صحنه شوید.

پل ارتباطی DE: مستقیم به جلو رفته و وارد در شوید.

Strut-D: از پله‌های روبرو پایین رفته و مستقیم به جلو حرکت کنید. به دری می‌رسید که بالای پله‌ها وجود دارد و قبلاً بسته بود. وارد آن شوید.

دمویی می‌بینید. در این قسمت باید مانند بار اول که داخل کشتی بودید لیزرها را خنثی کنید. اما بوسیله اسلحه دوربین‌دار PSG-1. اولین چراغ سبز را می‌توانید با فشار دادن دکمه R1 ببینید که به بالای یک Cypher چسبیده است. آن را با اسلحه نابود کنید. چراغ سبز بعدی روبروی شما و روی منبع چسبیده است. چراغ سبز بعدی سمت چپ منبع آب دومی است. چراغ سبز بعدی پشت پرچم Sons of Liberty است. چراغ سبز بعدی به کنار در روبرو چسبیده است( سمت راست آن). دو چراغ سبز بعدی را می‌توانید پایین پله‌ها سمت راست که به دیوار چسبیده‌اند ببینید. توجه داشته باشید که تعداد چراغ‌های سبز در حالت‌های مختلف بازی تغییر می‌کند. سپس به جلو حرکت کنید تا یک دموی زیبا ببینید…..

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد