Dead Rising

300 50722 210x300 Dead Rising   

Dead Rising یک بازی خشن و دلهره آور می‏باشد که برای گروه‏های سنی بزرگسالان (M) و مختص کنسول X360 توسط Capcom ساخته شده است.

ابتدا بد نیست از دید یکی از گیمرها نگاهی به این بازی بیندازیم بعد استراتژی آن را با هم اجرا کنیم:

Dead Rising یک بازی خشن و دلهره آور می‏باشد که برای گروه‏های سنی بزرگسالان (M) و مختص کنسول X360 توسط Capcom ساخته شده است.

ابتدا بد نیست از دید یکی از گیمرها نگاهی به این بازی بیندازیم بعد استراتژی آن را با هم اجرا کنیم:

شما در نقش فرانک به شهر زامبی‌ها می‌روید، شهری که در آن باید برای مرگ و زندگی خود مبارزه کنید. این بازی واقعا قوی است و می‌توان آن را یکی از بهترین‌های XBox 360 دانست.

نکات مثبت: زامبی، زامبی‌های بیشتر و باز هم زامبی، دوباره زامبی، یک بار دیگه هم زامبی – تنوع اسلحه، باز هم تنوع اسلحه، تنوع بیش از اندازه اسلحه، وای! چقدر اسلحه – روند بازی عالی – گرافیک خوب – صداگذاری و آهنگ‌ها – آزادی در بازی و ماموریت‌های فرعی بسیار متنوع برای انجام – تمام قسمت‌های اکشن بازی خوش ساخت و عالی هستند
نکات منفی :سختی ذخیره کردن بازی و مشکلات بسیار آن – بعضی از ماموریت‌ها تکراری و کسل کننده هستند.

اگر که تعداد کمی زامبی در یک بازی مانند Resident Evil بتوانند فضایی آن چنان هیجان‌انگیز را ایجاد کنند، وجود هزاران زامبی با هم می‌تواند بازی‌ای خارق‌العاده را پدید آورد. این ایده‌ای بود که Capcom، شرکت پیش‌کسوت در امور مربوط به زامبی‌ها، تصمیم به پیاده کردن آن در بازی‌ای به نام Dead Rising را گرفت. یک بازی انحصاری برای Xbox 360 که پا به پله‌ای فراتر گذاشته است. بازی‌ای که می‌توان گفت، اکشن خالص است. این بار شما تنها با چندین زامبی احمق روبرو نیستید بلکه با هزاران زامبی احمق روبرو هستید که تنها قصدشان کشتن شما است. آماده باشید تا با “کابوس زامبی‌ها” دست و پنجه نرم کنید!

در Dead rising شما با یک یا ۲ زامبی روبرو نیستید، بلکه با لشگری از زامبی‌ها روبرو هستید.

بازی Dead Rising زمانی را نشان می‌دهد که زامبی‌ها نیز برای خود شهری دارند. شهری به نام Willamette که برای آسایش بیشتر زامبی‌ها در آن، به شدت توسط نیرو‌های نظامی محافظت می‌شود و هیچ انسانی حق ورود به آن را ندارد. اما برای اینکه سازندگان برای ساخت بازی سوژه‌ای داشته باشند، شخصی به نام Frank West تصمیم می‌گیرد که وارد این شهر شود. فرانک یک عکاس واقعه‌نگار است که برای خود کار می‌کند. او تصمیم دارد که از این راه کمی شهرت کسب کند. از آنجایی که تمام مسیر‌هایی که به این شهر می‌رسند محافظت می‌شوند، فرانک با یک هلکوپتر بر فراز آسمان شهر پرواز می‌کند و بعد از گرفتن چندین عکس از زامبی‌هایی که باعث خرابی شهر و از بین رفتن مردم آن شده‌اند، بر روی پشت بام یک فروشگاه فرود می‌آید. فروشگاه بسیار بزرگی که از شیر مرغ تا جون آدمیزاد در آن یافت می‌شود. طبق قولی که خلبان هلکوپتر به فرانک می‌دهد، او بعد از گذشت ۷۲ ساعت باز خواهد گشت تا فرانک را با خود ببرد. حالا فرانک ۷۲ ساعت ( ۳ روز!) وقت دارد تا هر کاری که می‌خواهد در شهر انجام دهد.

گذشت زمان در Dead Rising بسیار سریع تر از دنیای واقعی است. به طوری که ۳ روزی که شما در شهر مردگان به سر می‌برید، تنها چیزی حدود ۱۵ ساعت از وقت شما را می‌گیرد. در طول این زمان شما کاملا آزاد هستید و می‌توانید کار‌های مختلفی را انجام دهید. اگر به اکشن خالص علاقه دارید، مطمئنا بهترین راه پیش روی شما برای گذراندن زمان، کشتار زامبی‌ها است که کار بسیار لذت بخشی هم هست. شاید هم به عکاسی علاقه داشته باشید و ترجیح دهید که صحنه‌های به یاد ماندنی که در شهر می‌بینید را با عکس‌های خود ثبت کنید. پیدا کردن بازماندگان و ارتباط با آن‌ها نیز راه دیگری برای گذراندن زمان در بازی است. شما حتی می‌توانید کل سه روز را در همان پشت‌بام ابتدای بازی بمانید. علاوه بر کار‌های ذکر شده، معمایی نیز برای بازی در نظر گرفته شده است که می‌توانید برای حل آن تلاش کنید: این زامبی‌ها از کجا آمده‌اند؟. حل این معما شما را به سمت قسمت داستانی بازی می‌کشاند.

فرانک از همان اوایل که کم کم با شخصیت‌های کلیدی بازی آشنا می‌شوید، خود به خود در راه کشف حقیقت قرار می‌گیرد. اگر شما بخواهید می‌توانید تحقیقات خود در مورد زامبی‌ها و چگونگی پیدایش آن‌ها را ادامه دهید. البته این کار چندان آسان نیست و شما برای به دست آوردن اطلاعات جدید مجبورید خود را در زمان معین به مکان درست برسانید. متاسفانه اگر که دیر به یکی از مکان‌ها برسید، رشته تحقیقات از دستتان خارج می‌شود و دیگر نمی‌توانید ماموریت‌های بعدی قسمت داستانی را انجام دهید. برای جالب‌تر شدن بازی، سازندگان در کنار ماموریت‌های اصلی قسمت داستانی، ماموریت‌های فرعی‌ای نیز در بازی گنجانده‌اند که می‌توانند حقایق بیشتری را برای شما آشکار کنند.

فرانک، شخصیت اصلی داستان عکاسی آزاد است که پا به شهر مردگان می‌گذارد.

در Dead Rising شما می‌توانید از هر سلاحی که بتوانید فکرش را بکنید، استفاده کنید. سلاح‌هایی که در فروشگاه بزرگ شهر آن‌ها را خواهید یافت. اگر به کار‌های باغبانی علاقه دارید یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما، قیچی باغبانی است که با آن به راحتی می‌توانید بدن زامبی‌ها را به چند قسمت تقسیم کنید. موارد دیگر باغبانی از قبیل بیل و کلنگ نیز در بازی موجود است تا بتوانید راحت‌تر کار خود را انجام دهید. ممکن است که شما به ورزش علاقه داشته باشید. سازندگان فکر این قسمت را نیز کرده‌اند و وسایل ورزشی را نیز به عنوان اسلحه در بازی گنجانده‌اند. شما می‌توانید یک توپ فوتبال را به سمت صورت زامبی‌ها بشوتید یا اینکه یک چوب گلف بردارید و هر زامبی‌ای را که سر راه دیدید با توپ گلف عوضی بگیرید. برای دوستداران موسیقی نیز وسایلی چون گیتار در نظر گرفته شده است تا بتوانند برای یکبار هم که شده به جای نواختن موسیقی، از وسایل موسیقی به عنوان گرز استفاده کنند! وسایل الکترونیکی چون تلویزیون نیز در بازی گنجانده شده‌اند. سازندگان از آنجایی که می‌دانستند همه بازیکنان به جارو هم علاقه دارند، این سلاح فوق‌العاده را نیز در بازی گنجانده‌اند تا نشان بدهند که چقدر پرکاربرد است! از دیگر سلاح‌های سرد که در بازی وجود دارد می‌توان به شمشیر، ماشین چمنزنی، سطل‌های زباله، بشقاب‌های غذاخوری، گلدان‌ها، وسایل خانه، اره برقی، بشکه‌ها و صد‌ها شی دیگر اشاره کرد. علاوه بر سلاح‌های سرد، در بازی شما می‌توانید از سلاح‌های گرم نیز استفاده کنید. سلاح‌هایی مثل کلت‌های کمری، شادگان، مسلسل‌ها و تک تیر انداز‌ها که استفاده از آن‌ها می‌تواند شما را در نابود کردن زامبی‌ها بسیار یاری دهد.

در بازی نوع استفاده از سلاح‌ها بسیار جالب است شما می‌توانید یک

ماسک را برداشته و بر سر یک زامبی بگذارید تا دیگر جایی را نبیند. اگر هم بتوانید روغن به دست آورید، می‌توانید با خالی کردن آن بر روی زمین کاری کنید که زامبی‌ها لیز بخورند و به شدت با زمین برخورد کنند. شاید هم بخواهید یک بشکه پر از گاز را به طرف زامبی‌ها بیندازید و سپس آن را بترکانید. اگر هم که دوست داشته باشید می‌توانید با دست خالی و بدون هر گونه اسلحه سرد یا گرم به سراغ زامبی‌ها بروید و با بهره‌گیری از هنر رزمی کشتی کج که فرانک به مرور زمان آن را می‌آموزد، زامبی‌ها را از پای در آورید. حرکات کشتی کجی که فرانک می‌تواند انجام دهد واقعا جالب و متنوع هستند.

در بازی بیش از صد بازمانده در شهر زامبی‌ها وجود دارند. هر یک از این بازماندگان مشکلات خاص خود را دارند. بعضی از آن‌ها فقط ترسیده‌اند، عده‌ای دیگر به دنبال خانواده خود هستند، تعدادی عقل خود را از دست داده‌اند، گروهی دیگر نیز دشمن شما هستند و قصد جانتان را دارند و بقیه هم مشکلات مختلف دیگری دارند. دسته‌ای از بازماندگان هم هستند که اطلاعات مفیدی دارند که می‌تواند به پیشرفت شما در قسمت داستانی کمک کند. حالا این شما هستید که می‌توانید تصمیم بگیرید که با بازماندگانی که پیدا می‌کنید چه کنید. می‌توانید به آن‌ها کمک کنید، رهایشان کنید یا حتی آن‌ها را بکشید.

اگر شما قصد کمک به بازماندگان را داشته باشید، به طور معمول مجبور می‌شوید که آن‌ها را تا مکانی خاص اسکورت کنید و نگذارید که زامبی‌ها آسیبی به آن‌ها برسانند و از این راه امتیاز و توانایی خود را بالا ببرید. اگر که بازمانده مورد نظر صدمه دیده باشد کار شما مشکل‌تر هم می‌شوید. به طوری که مجبور می‌شوید او را برروی شانه‌های خود قرار بدهید و پس از مدت زیادی حمالی به مکان مورد نظر برسانید. خوشبختانه دسته دیگری از بازماندگان هم وجود دارند که می‌توانند پا یه پای شما با زامبی‌ها مبارزه کنند و آن‌ها را از بین ببرند. در کل وجود تعداد زیادی بازمانده در شهر که هر کدام کار خاصی از شما می‌خواهند واقعا به جذابیت بازی کمک بسیاری کرده است.

شما در طول بازی با بازماندگان مختلفی ملاقات می‌کنید.

فرانک در بازی می‌تواند سوار وسایل مختلفی شود. مطمئنا کنترل یک اسکیت‌برد و اجرای حرکات نمایشی مختلف با آن واقعا جالب و لذت‌بخش است. مخصوصا که می‌توانید مهارت خود در کار با اسکیت‌برد را به رخ صد‌ها زامبی‌ای بکشید که همیشه در اطرافتان هستند. موتورسواری با سرعت بالا و لایی کشیدن از بین زامبی‌ها نیز می‌تواند سرگرم کننده باشد. شاید هم دوست داشته باشید یک ماشین مثل کامیون را بردارید و با آن تا جایی که می‌توانید زامبی‌ها را له کنید و از این که ببینید زامبی‌ها چگونه له می‌شوند، لذت ببرید و از اینکه یک زامبی کُش حرفه‌ای هستید به خود ببالید.

در Dead Rising تعداد معینی جا برای اشیایی که شما به دست می‌آورید در نظر گرفته شده است. بنابراین می‌توانید در یک زمان چندین سلاح را به همراه داشته باشید تا در صورت از بین رفتن یکی، از بقیه استفاده کنید. علاوه بر سلاح‌ها، شما می‌توانید خوردنی‌ها و نوشیدنی‌هایی را هم پیدا کنید که به شما کمک می‌کنند تا جان از دست رفته خود را باز یابید. هر کدام از این اشیای خوردنی و نوشیدنی می‌توانند مقدار خاصی از جان شما را پر کنند. اما اگر بخواهید می‌توانید با ارتقا دادن آن‌ها، مقدار بیشتری از جان خود را پر کنید. برای مثال اگر یک غذای سرد را با هر وسیله آشپزی‌ای که بتوانید، گرم کنید، جان بیشتری به شما می‌دهد. علاوه بر این شما می‌توانید موارد مختلف را با هم مخلوط کنید و حاصل را میل بفرمایید. در اینگونه موارد ممکن است علاوه بر پر کردن جان، مخلوط حاصل قابلیت‌های دیگری را نیز به دست آورد. برای مثال برای مدت زمانی شما را شکست ناپذیر کند.

علاوه بر موارد ذکر شده در بازی اشیای آموزشی نیز وجود دارند که مهارت‌های شما را در زمینه‌های مختلف افزایش می‌دهند. ممکن است دوست داشته باشید که رانندگی‌تان بهتر شود، شاید هم به اسکیت‌برد علاقه بیش از اندازه‌ای داشته باشید و بخواهید که حرکات ماهرانه‌تری را با آن انجام دهید یا که دوست داشته باشید تا از فرانک شخصیت قوی‌تری برای مبارزه بسازید. برای تمام این موارد و بقیه مهارت‌های دیگر کتاب‌های خاصی وجود دارند که باید آن‌ها را به دست آورید. گاهی خواندن این کتاب‌ها امر ی حیاتی است. برای مثال در قسمتی از بازی شما باید زبان ژاپنی را با خواندن کتاب فرا بگیرید تا بتوانید با ۲ بازمانده ژاپنی ارتباط برقرار کنید.

فرانک شخصیتی نسبتا بد قیافه است که در ابتدای بازی بسیار ضعیف و کند است. اما کم کم که در بازی پیش می‌روید، می‌توانید با مصرف امتیاز‌های اعتباری (prestige points) که به دست می‌آورید، از فرانک شخصیت قوی‌تری بسازید، قابلیت‌های او و تنوع حرکاتش را افزایش دهید و تعداد اشیایی را که می‌تواند حمل کند زیادتر کنید. برای به دست آوردن امتیاز‌های اعتبار یا PP چندین راه مختلف وجود دارد. اولین و شاید ساده‌ترین راه، استفاده از خشونت و از بین بردن زامبی‌ها است. راه دیگر کمک به بازماندگان دیگری است که در شهر وجود دارند. عکس‌برداری از صحنه‌های جالب نیز یکی دیگر از راه‌هایی است که پیش روی شما وجود دارد. سیستم عکس‌برداری بازی بسیار جالب است. به طوری که بازی تمام موارد چون خشونت، هیجان، طنز و ترسناکی عکس‌هایی را که می‌گیرید بررسی خواهد کرد و بعد از بررسی، امتیاز نهایی‌ای را به عکس شما می‌دهد.

گرافیک بازی در وضعیت خوبی قرار دارد.

از همان لحظات اول که پای شما به دنیای Dead Rising باز می‌شود، خواهید فهمید که این بازی بسیار متفاوت از بازی‌های دیگر سبک خود است و تجربه‌ای را به بازیکن می‌دهد که تا به حال نظیر آن در هیچ بازی دیگری دیده نشده است. در این بازی دشمنان شما فقط چندین زامبی نیستند، بلکه لشکری از زامبی‌ها هستند. زامبی‌هایی که تشنه به خونتان هستند. چه احساسی پیدا می‌کنید وقتی که ببینید نزدیک به هزار زامبی در اطرافتان هستند؟ وقتی که مجبور شوید برای نجات زندگی خود با آن‌ها مقابله کنید آیا ترجیح می‌دهید فرار کنید؟ یا که می‌خواهید بازی را به چشم یک اکشن خالص ببینید و تا می‌توانید بکشید؟

ترس؛ مسلما در Dead Rising نقش مهمی را ایفا می‌کند. هنگامی که هر طرف را که نگاه می‌کنید چیزی جز زامبی‌های خون خوار نمی‌بینید مسلما احساس چندان خوبی نخواهید داشت. آن‌ها تنها با یک هدف به سمتتان می‌آیند: می‌خواهند فیلمی را بسازند که شما شخصیت اصلی آن هستید. فیلمی که قرار است مرگ را به نمایش بگذارد. برای ساخت این فیلم شما مجبور می‌شوید تا یک قدمی مرگ پیش روید. خوشبختانه زامبی‌هایی که در این فیلم بازی می‌کنند بسیار احمق و کند هستند. البته این موضوع وقتی که تعداد آن‌ها بسیار زیاد است، چندان برای شما فرق نخواهد کرد. همانطور که ذکر شد، فقط زامبی‌ها نیستند که با شما دشمنی دارند، بلکه بازماندگانی نیز وجود دارند که دچار بیماری روانی هستند. آن‌ها دشمنان سر سخت شما هستند، چرا که برخلاف زامبی‌ها می‌توانند فکر کنند.

خوشبختانه کنترل بازی نیز عالی و روان است. شاید این کنترل در اوایل کمی برای شما سنگین باشد، اما به سرعت به آن عادت خواهید کرد. نشانه گیری در بازی بسیار راحت است و با آن مشکلی نخواهید داشت. عکس برداری نیز بعد از مدتی بازی، کار چندان سختی نخواهد بود. برای جذابیت بیشتر در بازی به شما اجازه داده می‌شود تا در لباس‌فروشی‌ها به عوض کردن لباس خود بپردازید و هر آنچه را که دوست داشتید بپوشید. پایان‌های مختلفی نیز برای بازی در نظر گرفته شده است که شما را بیشتر تشویق می‌کنند تا چندین بار بازی را انجام دهید. علاوه بر پایان‌های مختلف در Dead Rising بازماندگان زیادی وجود دارند که می‌توانید به آن‌ها کمک کنید، زامبی‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانید بکشید، مکان‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها گردش کنید، صحنه‌های بسیاری وجود دارند که از آن‌ها عکس بگیرید، وسایلی متنوعی وجود دارند که می‌توانید سوار آن‌ها شوید، اشیای زیادی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید و بسیاری موارد دیگر که همه و همه باعث می‌شوند که اگر حتی چندین و چند بار هم بازی را از اول انجام دهید، از آن خسته نشوید.

نکته مثبت دیگری که باعث تفاوت Dead Rising از دیگر هم سبک‌هایش می‌شود، محیط‌هایی است که بازی در آن‌ها به وقوع می‌پیوندد. بر خلاف بقیه بازی‌های ترسناک که معمولا در مکان‌هایی ترسناک و چندش آور به وقوع می‌پیوندد، اینبار شما در یک مکان زیبا به سر می‌برید که تنوع رنگ در آن بسیار زیاد است، فضای سبز )گل و گیاه!) در جای جای آن دیده می‌شود و مشکل تاریکی به هیچ وجه در آن وجود ندارد. حتی زامبی‌ها هم برای خود بسیار خوش‌تیپ هستند و لباس‌های بسیار خوش رنگی پوشیده‌اند! این موضوع واقعا یکی از بزرگترین محاسن DR است.

شما می‌توانید لباس فرانک را عوض کنید.

به جرات می‌توان گفت که بزرگترین مشکل Dead Rising، چگونگی ذخیره‌سازی بازی در آن است. شما تنها در مکان‌های بهداشتی‌ای که با فاصله طولانی از هم قرار گرفته‌اند و تعدادشان بسیار کم است، می‌توانید بازی را ذخیره کنید. مشکل دیگر در این است که تنها می‌توانید یک Save از بازی را داشته باشید. با این وجود باید بسیار دقت کنید تا به اشتباه بازی را Save نکنید، چرا که اگر این کار را بکنید، دیگر هیچ راه بازگشتی وجود نخواهد داشت و مجبور می‌شوید بازی را از اول شروع کنید (یکی از دلایل دوباره بازی کردن DR می‌تواند این مورد باشد).

خوشبختانه بازی از نمای بصری عالی‌ای برخوردار است. مدل‌های شخصیت‌های اصلی به خوبی ایجاد شده است و واقعا جزئیات زیادی در آن‌ها دیده می‌شود. البته زامبی‌ها و دیگر شخصیت‌ها چندان جالب به نظر نمی‌رسند. محیط‌ها نیز واقعا عالی ساخته شده‌اند و جزئیات زیادی در آن‌ها دیده می‌شود. نورپردازی فوق‌العاده است و نمی‌توان ایرادی از آن گرفت. فریم‌هایی که بازی بر ثانیه پخش می‌کند هم در بیشتر مواقع مطلوب هستند. صداگذاری بازی حتی از گرافیک آن نیز بهتر است.

افکت‌های صدایی واقعا عالی و با کیفیت هستند. خوشبختانه هر سلاح دارای صدای مخصوص به خود است. صحبت‌ها نیز با کیفیت فوق‌العاده‌ای در بازی گنجانده شده‌اند و صدای زامبی‌ها هم بسیار عالی است. آهنگ‌ها نیز در نوع خود بی‌نظیرند.

منبعShockxogame

forum.free-offline.com

نگاهی کلی به بازی:

ساعت داخلی: توجه به ساعت در این بازی بسیار مهم می‏باشد و درواقع شما دارید با زمان مسابقه می‏دهید. طی زمان مشخصی در طول روز، قبل از آن که شب شود باید اعمالی را انجام دهید تا در Case بعدی که مامور به انجامش می‏شوید وقت اضافه دریافت کنید. وقتی شب شد نیز وقت اضافه دارید که به نجات مردمی که هنوز آلوده به ویروس نشده اند بشتابید. در طی زمان مشخصی در هر Case باید کارهای خاصی مانند ازپای درآوردن رییس، نجات مردم و یا رفتن به نقطه‏ای خاص را به انجام برسانید. اگر در زمان مشخص شده نتوانستید کار را به انجام برسانید دو راه پیش‏رو دارید، اول این که از بازی خارج شوید و دوباره از ذخیره‏ی قبلی شروع کنید یا این‏که یک New Game جدید را شروع کنید. در این حالت اگر Level بازی شما بالا رفته باشد در New Game جدید آن محاسبه خواهد شد و با این روش می‏توانید Level خود را سریع بالا ببرید و هر بار بازی را از نو شروع کنید تا توانایی بیشتری در مقابله با زامبی‏ها داشته باشید.

ذخیره‏ی بازی:

متاسفانه در بازی Dead Rising فقط یک بلوک برای ذخیر‏ی بازی وجود دارد. به این صورت که هربار که بازی را ذخیره می‏کنید ذخیره‏ی قبلی پاک می‏شود و تنها از آخرین ذخیره می‏توانید بازی را تکرار کنید. اگر بخواهید چند ذخیره‏ی متفاوت داشته باشید باید از چند مموری استفاده کنید.

محل‏های ذخیره‏ی بازی با حرف اختصاری S در نقشه مشخص شده که داخل دستشویی‏ها یا اتاق امن (Security Room) اول بازی است.

جان:

در این بازی برای ترمیم جان خود می‏توانید از نوشیدنی‏ها و خوراکی‏ها که در فروشگاه‏ها و مناطق دیگر بازی وجود دارد استفاده کنید. سعی کنید همیشه مقداری نوشیدنی و خوراکی داخل موجودی ذخیره داشته باشید.

در رستوران کلمبیایی Colombian Roastmaster یک دستگاه مخلوط‏کن گوشه‏ی روی میز پس از قفسه‏ی آب‏میوه‏ها وجود دارد که می‏توانید خوراکی‏ها را توسط آن با یکدیگر ترکیب کنید و قدرت آن‏ها را بالا ببرید و برای موارد متفاوت استفاده کنید. این ترکیبات به این صورت درست می‏شوند:

آب پرتقال با آب پرتقال که مخلوط آن به رنگ زرد می‏باشد.

آب پرتقال با Coffee Creamer یا Wine که مخلوط آن‏ها به رنگ سفید می‏باشد.

آب پرتقال با Pie که مخلوط آن به رنگ قرمز می‏باشد.

Coffee Creamer و Pie که مخلوط آن به رنگ صورتی می‏باشد و مواقعی که می‏خواهید کسی را نجات دهید و به اتاق امن برسانید مفید است.

Condiment (چاشنی) و Condiment که مخلوط آن‏ها به رنگ آبی می‏باشد.

کاراکترهای اولیه بازی:

فرانک: گزارشگر و خبرنگاری فوق‏العاده که همه‏جا حضور دارد. او قصد دارد داستان این واقعه‏ی هولناک را برای مجله‏اش به طور مستند آماده کند.

اِد دلوکا: خلبانی ماهر برای هلی‏کوپتر. او شما را روی پشت‏بام مرکز خرید در شروع بازی فرود می‏آورد.

دکتر بارنابی: انسانی گوشه‏گیر و خشن. ظاهراً او در تحقیقاتش اشتباهی پیش آمده و مسوول به وجود آمدن این وضع است، اما ایشان اصرار دارد که مقصر نیست.

جسیکا جسی: او نماینده‏ی DHS می‏باشد و دقیقاً نمی‏توان گفت مفید است، شاید این‏جا برای توطئه‏ای حضور دارد.

برید گاریسون: نماینده‏ای دیگر از DHS و شاید برادر بزرگش اینک گم شده است.

کارلیتو: او به دنبال خون و خون‏ریزی است و به همه ظنین است. بعداً خواهید فهمید که یک خواهر نیز دارد.

ایزابلا: او خواهر کارلیتو است.

اوتیس: او آگاهی‏های لازم را در اختیارتان می‏گذارد و اتاق امن را کنترل می‏کند. در ضمن راجع به کسانی که در مرکز خرید نیاز به کمک دارند و شما باید نجاتشان دهید خبر می‏دهد.

کِنِت: او عکاس می‏باشد و علاقه‏ای برای نجات مردم از دست زامبی‏ها ندارد.

PP یا Prestige Points:

با گرفتن عکس، نجات مردم و محافظت از آن‏ها و یا رساندن بستگان به یکدیگر مقداری PP دریافت می‏کنید که قدرت، توانایی و سرعت شما را در بازی افزایش می‏دهد. همیشه بالا بردن Level در بازی‏ها می‏تواند بهترین ایده باشد، Dead Rising نیز از این قاعده مستثنی نیست. سریع‏ترین راهی که می‏توانید مقدار PP خود را افزایش دهید نجات بازمانده‏ها و محافظت از آن‏هاست تا آن‏ها را به اتاق امن برسانید

شروع بازی:

بازی را در هلی‏کوپتر با یک دوربین عکاسی شروع می‏کنید. وقتی بر فراز شهری که زامبی‏ها به آن هجوم آورده‏اند پرواز می‏کنید باید چند عکس بگیرید تا Level خود را بالا ببرید، البته نیازی نیست که زیاد عکس بگیرید، تنها چهار عکس حساس کافی است.

عکس اول از مردی با پیراهن آبی که بالای یک ماشین توسط زامبی‏ها محاصره شده و بهترین لحظه برای گرفتن عکس از او زمانی است که زامبی‏ها او را می‏گیرند و می‏خواهند به زیر بکشند.

دومین عکس از یک اتوبوس مدرسه است که توسط زامبی‏ها محاصره شده.

سومین عکس از لحظه‏ی انفجار یک پمپ بنزین می‏باشد.

چهارمین عکس از زنی که روی پشت‏بام توسط زامبی‏ها محاصره شده و هنگام پرت شدن به پایین از او عکس بگیرید.

بالاخره روی یک پشت‏بام محل فرود هلی‏کوپتر فرود می‏آیید، جایی‏که Carlito کنار در ورودی به خرپشته ایستاده است.

وارد در کنار Carlito شده و روی صندلی‏های سبزرنگ بازی را ذخیره کنید. نیازی نیست همه اتاق‏ها را جستجو کنید زیرا خالی هستند. وارد در قرمز روبرو شده، مونیتور را بررسی کنید. در این اتاق وارد در زردرنگ شده و در اتاق بعدی وارد در خاکستری سمت راست شوید تا به راهروی طولانی وارد شوید. به انتهای راهرو و سپس سمت راست از در خروجی بیرون بروید. این‏جا تجمع زامبی‏ها را بیرون درها خواهید دید. به روبرو، جایی که سطل آشغال‏ها می‏باشند رفته تا صحنه‏هایی ببینید، زنی را می‏بینید که برای نجات سگش از میان زامبی‏ها در را باز می‏کند و زامبی‏ها به داخل هجوم می‏آورند. اینک زمان فرار به بالای پله‏ها، جایی که Brad شما را صدا می‏زند است. سعی کنید خود را از کناره‏ی دیوار به سمت پله‏ها هدایت کنید و از میان آن‏ها خارج شوید.

وقتی به بالای پله‏ها می‏رسید درون موتورخانه صحنه‏ای خواهید دید. قبل از این‏که وارد کانال هوا شوید به سمت در زرد رفته و کنار Jessica سیب را از روی زمین برداشته و میل کنید تا خونتان پر شود. درضمن می‏توانید بروید و بار دیگر بازی را ذخیره کنید.

با Otis که کنار دریچه‏ی کانال هوا ایستاده صحبت کرده و وارد کانال شوید. وقتی او را ترک می‏کنید یک فرستنده و یک نقشه از او می‏گیرید. با دکمه‏ی Back می‏توانید نقشه را ببینید. روی پشت‏بام دو در وجود دارد، یکی در آبی‏رنگ که آسانسور می‏باشد و یکی دری که گوشه‏ی شرقی پشت‏بام است. به آن‏جا رفته تا Natalie را ببینید و با شما همرا شود.

به سمت در آبی‏رنگ (آسانسور) بروید تا Jeff و ناتالی به یکدیگر برسند و یک عکس زمانی که آن‏ها همدیگر را بغل می‏کنند بگیرید تا پنج‏هزار pp بگیرید. اینک این دو را از طریق کانال کولر که همان روی پشت بام، سمت دیگر از تک پله بالا بروید و از دریچه وارد کانال شده آن‏ها را به اتاق امن (Security Room) برسانید. بار دیگر به روی پشت بام برگشته و سوار آسانسور شده در انبار از میان قفسه‏ها به راهروی Paradise Plaza رفته تا در میانه‏ی راه برخوردی با Jesica داشته باشید و اسلحه‏ای از او دریافت کنید.

در این بازی سرعت نقش مهمی ایفا می‏کند و باید سعی کنید دوستانتان را زنده نگه‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏دارید. زمانی که زنگ تلفن به صدا درمی‏آید با فشار دادن جهت چپ دسته و سپس زدن دکمه‏ی A فلش ردیاب روی صفحه نمایش فعال می‏شود که این فلش کمک شایانی برای انجام بازی به شما خواهد نمود.

از در خارج شده و داخل محوطه‏ی فروشگاه از روی نقشه به محل Paradise Plaza بروید و محل ذخیره‏ی بازی را داخل دستشویی یافته، بازی را ذخیره کنید دوباره برگردید به مرکز خرید و اینک از پله‏‏ها به طبقه‏ی بالایی پاساژ رفته و به داخل Colombian Roastmaster بروید. در این‏جا Kent که یک عکاس است را خواهید دید. به طرف اجاق‏گاز رفته و پس از برداشتن ماهی‏تابه از روی زمین آن را روی اجاق بگذارید تا داغ شود، این وسیله‏ی خوبی در مبارزه است و مقداری PP نیز کسب می کنید.

موقعی که از پله‏های جنوبی به پایین می‏آیید یک بالکن باریک آبی‏رنگ می‏بینید که از روی پاگرد پله‏ها می‏توانید به روی آن بپرید و انتهای آن اسلحه‏ی یوزی را بردارید (بعداً هر چند دفعه که خواستید می‏توانید به این‏جا بیایید و این اسلحه را بردارید). فعلاً از این اسلحه استفاده نکنید و آن را برای مبارزه با رییس نگه‏دارید.

به پایین آمده و از در دودهنه‏ی بزرگ که بعد از آب‏راهه‏های کناری است به بیرون محوطه بروید. به سمت جنوب نقشه یعنی Food Court بروید. Brad را آن‏جا می‏بینید که با Carlito درگیر است.

این رییس اول بازی می‏باشد، پس از ورود به سوی محوطه‏ی روبه‏رو (Welcome) بروید. سه میز گرد می‏بینید، اگر پشت میز گوشه‏ی کنار ستون روبه‏روی پنجره‏هایی که Carlito تیراندازی می‏کند بروید او نمی‏تواند به شما آسیبی برساند. پشت میز موضع بگیرید به نحوی که بتوانید او را هدف بگیرید و به سرش تیراندازی کنید. وقتی به طرف دیگر بالکن‏ها می‏رود شما نیز موضع خود را عوض کرده و به او تیراندازی کنید. از طریق جعبه‏های کنار ستون نیز می‏توانید بالا بروید و خود را به نزدیکی‏های او برسانید و با کمین کردن پشت دیوار به او تیراندازی کنید. در این‏جا نباید بگذارید Brad آسیب ببیند وگرنه Game Over خواهید شد.

پس از این‏که کارلیتو را از پای درآوردید، Brad را دنبال کرده و به محوطه‏ی Al Fresca Plaza بروید. بازی را نیز در محل ذخیره‏ی بازی ذخیره کنید.‏ در Entrance Plaza صحنه‏ای خواهید دید. پس از رفتن Brad، زمان مناسبی است تا در Entrance Plaza و در طبقه‏ی بالا داخل پستوی فروشگاه In The Closet و پشت جعبه‏ها، Bill را پیدا کنید و پس از اینکه چند بار با او صحبت کردید و یک سلاح برای دفاع از خود به او دادید او را همراه خود به اتاق امنیتی (Security Room) از مسیر باغ ببرید. در حیاط باغ نیز می‏توانید سوفیا را پیدا کنید و او را نیز با خود به محل امن Security Room بیاورید (فلش شما را راهنمایی می‏کند) نرسیده به Food Court بازی را داخل فروشگاه وسایل بدن‏سازی ذخیره کنید. به Food Court رفته و از در دیگر به سمت Leisure Park ادامه مسیر دهید. طبق فلش راهنما مسیر را به پیش بروید و پس از خروج از در Exit داخل انبار خواهید بود. با آسانسور روی پشت‏بام رفته و پس از وارد شدن به دریچه کانال هوا داخل اطاق امنیتی نزد Jessica و Brad خواهید رفت.

این‏جا موقعیت بعدی را شروع می‏کنید.

Case 2:

اگر ساعت از هفت شب گذشته باشد باید صبر کنید تا صبح شود. در اتاق امن منتظر شود. البته می‏توانید گشتی بیرون محوطه‏ی باغ بزنید و اگر کسی هست او را نجات دهید و به اتاق امن بیاورید. دو مرد نیز در Alfresca Plaza درون فروشگاه Webers Garments پناه گرفته اند که جلوی فروشگاه را با تخته استتار کرده اند. اول ممکن است یکی از آن دو شما را بزند که شما هم با کمی کلنجار رفتن با او متقاعدش می کنید که همراه تان به اتاق امن بیاید. در ساعت ۱۱ شب صحنه‏ای از ورود Brad و خوابیدن جسیکا خواهید دید.

ساعت شش صبح شروع Case2 خواهد بود.

اتاق امن را به طرف انبار رفته و از آن جا به راهروی Paradise Plaza و سپس در Entrance Plaza مبارزه‏ای با کارلیتو خواهید داشت. هدف شما در این‏جا نجات دکتر بارنابی می‏باشد. برای از پای درآوردن کارلیتو به یک یا دو اسلحه نیاز خواهید داشت. از پله‏های آسانسور بالا رفته و داخل فروشگاه‏های اطراف سنگر بگیرید و به او تیراندازی کنید. پشت ستون روبه‏روی راهرو در بالا نیز موقعیت بسیار مناسبی است.

پس از غلبه بر Carlito در اتاق امن خواهید بود و مشاهده خواهید کرد که پای Brad به دلیل ضربه‏ی اسلحه‏ی کارلیتو مجروح است و نیاز به دارو دارد. پس از ذخیره‏ی بازی به North Plaza و از آن‏جا به فروشگاه Seon می‏روید که با یک جنایتکار روانی با یک

چرخ‏دستی خطرناک روبه‏رو می‏شوید. او را نیز از پای درآورید، خوشبختانه در این فروشگاه به اندازه‏ی کافی خوراکی وجود دارد. پس از غلبه بر او از طریق دری که از پشت (از فروشگاه بیرون بروید و از طریق راهرو کناری فرشگاه خود را به آن‏جا برسانید) به قسمت فروش دارها (داروخانه) منتهی می‏شود به داروخانه رفته و دارویی که برای بهبودی حال Brad است را سریع به اتاق امن و به Brad برسانید.

قبل از شروع Case بعدی می‏توانید بروید و Jennifer را که اسیر شده و می‏خواهند او را به قتل برسانند نجات دهید و به اتاق امن بیاورید. البته قبل از آن نیز می‏توانید Heather و Pamela(Heather داخل فروشگاهی است که Pamela جلوی ویترین ایستاده و او را صدا می‏زند) را از دست زامبی‏ها نجات دهید و به اتاق امن منتقل کنید.

اینک باید به North Plaza و از آن‏جا به جلوی فروشگاهی که دارو را برای Brad برداشتید بروید و با ایزابلا موتورسوار روبه‏رو شوید. برای از پای درآوردن ایزابلا روی جعبه‏های کنار میدان بروید و به او شلیک کنید. پس از این‏که او را شکست دادید او راضی می‏شود که با شما به اتاق امن بیاید اما می‏گوید باید با برادرش صحبت کنید، پس قرار یک مصاحبه را با برادرش بعداً خواهید داشت.

Case 5: یک پیمان با ایزابلا

برای صحنه‏ای کوتاه به Security Room بروید سپس می‏توانید تا ساعت ۱۲ که باید در اتاقی که در North Plaza ایزابلا را ملاقات کنید کارهای مختلفی را انجام دهید. در این‏جا اگر پایین محوطه روی نقشه در Wonderland Plaza و در طقبه ی دوم (بالای پله ها) نگاهی بیندازید فروشگاه Lovely Fashion House را خواهید دید اگر فرصت دارید به آن‏جا بروید و تعدادی از زنان اسیر را از دست یک پلیس زن گروگان‏گیر نجات دهید و به اتاق امن ببرید.

وقتی به محل ملاقات در North Plaza می‏روید سعی کنید قبل از ساعت ۱۲ آن‏جا باشید تا بتوانید ایزابلا را نجات دهید. در این‏جا Kindell را باید متقاعد کنید تا بتوانید ایزابلا را که مجروح شده است کول کنید و با خود به اتاق امن ببرید. با او چند بار صحبت کنید تا راضی شود.

Case 6:

Case 6 ساعت ۳ شروع می‏شود، می‏توانید صبر کنید یا اگر وقت دارید گشتی داخل مرکز خرید بزنید.

ساعت ۳ صحنه‏ای از بیدار شدن ایزابلا و سپس حمله‏ی دکتر بارنابی به جسیکا و… را خواهید دید و Case 7 شروع می‏شود.

Case 7:

Case 7 ساعت ۱۱ شروع می‏شود. می‏توانید تا موقعی که ساعت ۱۱ شود داخل محوطه‏ی مرکز خرید گشتی بزنید و اگر هنوز کسی مانده است که بتوانید نجاتش دهید، پیدایش کنید.

قبل از ساعت ۱۱ پیامی از کارلیتو به ایزابلا دریافت خواهید کرد. کارلیتو ظاهراً تعدادی بمب آماده کرده و قصد منفجر کردن مرکز خرید را دارد. بمب‏ها داخل کامیون‏ها در تونل نگهداری می‏شوند.

جمعاً پنج کامیون وجود دارد که هرکدام بمب ساعتی مخصوص به خود را دارند. توسط فلش راهنما مسیر را به تونل رفته (در مدخل ورودی تونل سوار بر موتور شوید تا زودتر بتوانید ماموریت‏تان را انجام دهید) و ابتدا داخل انباری کلید را از گوشه‏ی سمت راست انبار بردارید. از انبار خارج شده و به طرف کامیون اول بروید. اگر بخواهید پیاده این ماموریت را به انجام برسانید کار مشکلی خواهد بود ضمناً سعی کنید تا آن‏جا که می‏توانید خوراکی نیز به همراه خود داشته باشید زیرا کارلیتو بی‏کار نمی‏نشیند و مرتب توسط کامیونش به شما آسیب خواهد رساند. موقعی که نور چراغ‏های کامیون کارلیتو را حس کردید فوری مسیرتان را تغییر دهید تا نتواند صدمه‏ای برساند.

پس از این‏که بمب‏های چهار کامیون را خنثی کردید نزد کامیونی دیگر می‏روید که باید سوارش شوید و به نزدیک کامیون پنجم برانید و بمب‏ آن را نیز خنثی کنید. پس از جمع‏آوری همه‏ی بمب‏ها و سوار شدن به داخل کامیون به مدخل ورودی تونل برانید. صحنه‏ای از درگیری کارلیتو و Brad را می‏بینید.

در این‏جا اگر بخواهید موفقیت Snuff Shot B را داشته باشید باید به سوی تونل برگردید و Brad را پیدا کنید و یک عکس از او به عنوان زامبی بگیرید. برای پیدا کردن او سمت ورودی تونل به چپ بروید تا یک صحنه‏ی کوتاه از Brad ببینید و تصویری از او بگیرید.

Case 8:

قبل از آن که وقت‏تمام تمام شود به اتاق امن برگردید. صحنه‏ای مشاهده خواهید کرد. ایزابلا رایانه‏ای خارج از این‏جا سراغ دارد که متعلق به کارلیتو است وممکن است آن بتواند در مورد طرح‏ها و افکار کارلیتو اطلاعاتی به شما بدهد.

ایزابلا را به محلی که فلش راهنمایی می‏کند هدایت کنید. از طریق Leisuer Park به سوی شمال و به محل مخفی کارلیتو (Hideout Carlito) در بالای جعبه‏ها خواهید رسید. در این‏جا پیغامی از اتاق امن دریافت خواهید کرد. شما باید سریع به آن‏جا برگردید. پس بازی را در همین محل روی قالیچه ذخیره کنید و سریع به اتاق امن بروید.

در اتاق امن دمویی می‏بینید که کارلیتو توسط یک انسان روانی به سوی اتاق بسته‏بندی گوشت برده می‏شود. پس شما برای نجات او باید به اتاق بسته‏بندی گوشت بروید. خارج شده و طبق مسیر راهنما به ورودی تونل بروید، سوار ماشین شوید که زودتر به محل مورد نظر برسید و وارد در دو دهنه شوید. دمویی از مرد روانی را می‏بینید و چاره‏ای ندارید جز این‏که او را از پای درآورید زیرا حاضر نیست کارلیتو را آزاد کند. سعی کنید قبل از آمدن به این‏جا مواد خوراکی به اندازه کافی به همراه داشته باشید. پتک برای ضربه زدن به او چیز خوبی است، تفنگ دولول نیز بد نیست. از چاقوی روی میز نیز می‏توانید استفاده کنید. اگر او شما را گرفت و به سیخ‏ها آویزان کرد تند تند آنالوگ چپ را بچرخانید تا از سیخ رهایی یابید.

با از پای درآوردن Larry قصاب و پس از صحبت با کارلیتو در لحظات آخر زندگیش متوجه خواهید شد که گوشت‏ها آلوده به ویروس می‏باشند.

مرحله‏ی پایانی:

از اتاق خارج شده و پس از این‏که سوار کامیون شدید خود را از مسیری که فلش راهنما نشان می‏دهد در زمان باقی‏مانده به ایزابلا در Hideout Carlito برسانید.

پس از Case 8:

اینک بازی را روی قالیچه ذخیره کنید زیرا به قرار ملاقات با ایزابلا نیاز خواهید داشت. پس از پایان Case 8 بازی کمی تاثرانگیزتر می‏شود زیرا ارتش فدرال قصد دارد مرکز خرید را تصرف کند و همه را از بین ببرد. برای کشتن هرکدام از آن‏ها ۵۰۰۰PP دریافت می‏کنید. پس از از پای درآوردن هرکدام از سربازان ارتش فدرال می‏توانید اسلحه‏ی تیربار او را نیز بردارید و از آن استفاده کنید. هلی‏کوپتر طبق زمان‏بندی که شده است در انتهای روز سوم، ۲۲ سپتامبر ساعت ۱۲ در محل فرود هلی‏کوپتر فرود می‏آید.

از دریچه‏ی کف انبار خارج شده و خود را به مرکز خرید برسانید. اگر در مرکز خرید دستگیر شدید با آنالوگ چپ دستتان را آزاد کنید اما برای فرار موفق نخواهید بود زیرا هیچ چیز در اختیار ندارید، نه اسلحه و نه خوراکی. پس بازی را از ذخیره‏ی قبلی شروع کنید. تا آن موقع می‏توانید ماموریت‏های جنبی که در فهرست وارد شده و روی فرستنده پخش می‏شود را انجام دهید. رییس‏هایی که با آن‏ها نبرد می‏کنید یا به دست آوردن سلاح‏ها و…

خارج از Control Easily یکی از دیوانه‏ترین رییس‏های بازی که یک دلقک می‏باشد را می‏توانید پیدا کنید. خود را به بهترین سلاح‏ها مجهز کنید و مواد خوراکی نیز به همراه داشته باشید سپس به سوی Wonderland Plza به بالای پله‏ها و به قسمت کنترل سواری بروید، دکمه‏ی B را فشار داده تا صحنه‏ای از فعال شدن دلقک و خنده‏هایش ببینید و با شما به نبرد برخیزد.

ماموریت‏های جنبی:

گروه ناشناخته:

یک گروه ناشناس در سینما (The Move) در شمال Paradise Plaza پناه گرفته‏اند به طوری که راه‏تان توسط یک ارتش کوچک از عضوهای این گروه مسدود شده است. آن‏ها نمی‏خواهند شما را بکشند اما می‏توانند با گردهای بی‏هوش کننده بی‏هوشتان کنند و در یک جعبه چوبی به مکانی نزد رهبر گروه ببرند. یک بار نیز هنگام نجات Jennifer ، رهبر گروه را در صحنه‏ای کوتاه می‏بینید که شمشیری را در هوا تکان می‏دهد.

پس از شکست دادن رهبر گروه مقدار زیادی PP به دست خواهید آورد. آن جا یک قربانی نیز داخل کمد جارو نزدیک لبه‏ی سمت چپ صفحه می‏باشد.

Long Haiered Punk:

این رییس را روی طبقه‏ی اول Wonderland Plaza خواهید یافت.

وقت اضافه: Overtime Mode

حالت وقت اضافه زمانی واقع می‏شود حالت استاندارد ۷۲ ساعته‏ی Dead Rising تکمیل شود. بهترین قسمت حالت وقت اضافه آن است که به اصطلاح خط داستانی را می‏پیمایید: فرانک بیمار می‏شود و حدس بزنید که بعد چه پیش می‏آید! اوضاع بهتر می‏شود. هلی‏کوپتر تاثیری ندارد. همه چیز به شما و ایزابلا بستگی دارد که با یک لشگر کامل زامبی‏ها بجنگید. البته ایزابلا نقشه‏ای دارد که تاثیر تخریب بیماری را در بدن شما کاهش می‏دهد: پس از برش صحنه‏ی حالت Overtime درست از زمانی که ۷۲ ساعت تکمیل می‏شود، آغاز می‏گردد. اگر نبرد رییس را به حساب نیاوریم، حالت وقت اضافه را می‏توان به یک لیست بزرگ خواربار خلاصه کرد. شما باید ۸ ترکیب مجزا را در بازار جمع کرده و به متوقف کردن بیماری زامبی‏زدگی در جریان خونتان امیدوار باشید. اگر جمع کردن این ترکیبات در اطراف بازار برایتان کافی نیست باید ۱۰ ملکه‏ی زنبور نیز جمع کنید. وقتی همه‏ی این ترکیبات آماده شد ایزابل می‏تواند پادزهرش را بسازد.

در این نقطه از بازی باید فرانک را به Level 30-33 رسانده باشید. می‏توانید حداقل چند آیتم در موجودیتان داشته باشید. سرعت بیشتری نسبت به قبل کسب کنید و آرایه‏ای از حملات را داشته باشید که حتا Chuck Norris هم به آن افتخار می‏کند و کارها را تسهیل می‏بخشد. سفر در بازار در حالت وقت اضافه کمی پیچیده‏تر است زیرا ارتش فدرال تجهیزات جدیدی آورده است از جمله یک هلی‏کوپتر مجهز به دوربین و یک اسلحه قوی. می‏توانید با تفنگ Sniper که در Hunthn Shack پیدا می‏شود هلی‏کوپتر را سرنگون کنید.

وقتی از جمع‏آوری ۸ ماده‏ی ترکیبی خلاص شدید نقشه را چک کنید، می‏بینید که هر ماده‏ی ترکیب شونده با یک علامت سوال روی نقشه علامت‏گذاری شده است. بهترین استراتژی، انجام یک حرکت محیطی بر خلاف جهت حرکت عقربه‏های ساعت است. با جمع‏آوری هر ۸ آیتم در یک حرکت بزرگ دایره‏وار، مطمئن خواهید بود که وقت را در رفتن از یک طرف بازار به طرف دیگر هدر نداده‏اید. ترکیبات را به ترتیب زیر جمع کنید:

جعبه‏ی کمک‏های اولیه- مغازه‏ی Seons (پلازای شمالی)

ذره‏بین (Magnifying Glass) – جواهرفروشی Wonder (پلازای Wonderland)

مخلوط‏کن (Blender)- رستوران عقبی (Food Court)

بطری عطر(Perfume Bottle)- لوازم آرایشی (Estelles Fine- Lady Cosmetics, Entrance Plaza)

اجاق کمپ (Camp Stove)- لوازم ورزشی Sports High, Entrance Plaza

محلول ظهور (Developing Solution)- فروشگاه عکاسی Cams Cameras, Paradise Plaza

اسپری سرد (Cold Spray)- Sportrance, Paradise Plaza

صافی قهوه (Coffee Filters)- ساختمان مرکزی- Headquarters, Paradise Plaza

در مورد زنبورهای ملکه، توسط مخلوط‏کن ترکیبات زیادی بسازید (Smoothies) – اسموسی زرد مرکب از دو عصاره‏ی پرتقال در رستوران کلمبیایی در پلازای پردیس. احتمالاً می‏دانید که وقتی اسموسی عصاره می‏نوشید وارد وضعیت عصاره می‏شوید. به طوری که یک زامبی میزبان یک زنبور ملکه را بکشد آن زنبور ملکه این امکان را به شما می‏دهد که او را به راحتی بگیرید.

پس از جمع‏آوری همه‏ی آیتم‏ها (شامل ۱۰ زنبور ملکه) ایزابلا از Concoction استفاده کرده و یک معالجه موقت برای معلولیت شما خواهد ساخت. حالا وقت آن است که شما و ایزابلا از آن Crater عظیم در پارک کنار برج ساعت عبور کنید.

با استفاده از پادزهر، زامبی‏ها قادر نخواهند بود به شما یا ایزابلا نزدیک شوند، بنابراین تا زمانی که دستش را نگه‏داشته‏اید در امان خواهید بود. چند گیت وجود دارد که باید در تونل از آن‏ها عبور کنید و دست ایزابلا را رها کنید. شما تنها می‏توانید از گیت اول با باز کردن گیت کناری برای خزیدن ایزابلا از آن عبور کنید.

قبل از این که دروازه را برای ایزابلا باز کنید اجازه دهید برای مدتی کوتاه کنار شما بایستد- پادزهری که او حمل می‏کند همه‏ی زامبی‏های دور و بر را فراری خواهد داد. وقتی دروازه‏ی کناری را برای ایزابلا باز کردید صبر کنید تا وارد سمت دیگر شود و شما هم بتوانید از صدمه دیدن حذر کنید. سپس ایزابلا در طرف دیگر دروازه ظاهر شده و راه را برای شما باز خواهد کرد. دروازه دوم بسیار ساده‏تر است، صرفاً به طرف آن رفته و آن را باز کنید حتا اگر ایزابلا دست شما را گرفته باشد. دروازه‏ی سوم نیز مشکل اصلی است- آن را برای ایزابلا باز کرده و صبر کنید تا او آن را از طرف دیگر باز کند.

پس از گیت سوم به یک نقطه‏ی ذخیر‏ی بازی می‏رسید که روی یک صخره‏ی صاف سمت راست تونل قرار دارد. در این نقطه، گیت نهایی در انتهای تونل راه شما را مسدود می‏کند. در حالی که ایزابلا پشت سر شماست و پادزهر را دارد، باید به سمت چپ رفته و یک سری پله‏ی منتهی به یک سوییچ که دروازه نهایی را باز می‏کند پیدا کنید. سپس یک بار دیگر بازی را روی صخره‏ی صاف ذخیره کرده و بعد وارد محوطه‏ی باز شوید. چند سرباز ارتش فدرال آن‏جا هستند اما چون گیت باز شده است زامبی‏ها محوطه را پر کرده و سربازها را مشغول می‏کنند. در حالی که ایزابلا هنوز پشت شماست به طرف جیپ پارک شده در انتها بروید تا فرار کنید.

هنوز تمام نشده است!

شما باید در حین راندن جیپ با یک تانک نیز مبارزه کنید. هنگام جنگیدن با تانک مطمئن شوید که صدا را بلند کرده‏اید به طوری که بتوانید صدای آلارم حس‏گر (سنسور) را هنگام اسکن کردن محوطه برای جیپ شما بشنوید. این سنسور یک شی کوچک شبیه به ایگلو (Igloo) –خانه‏ی اسکیموها- است که روی تانک قرار دارد. وقتی سنسور به صدا در می‏آید، تانک لوله‏ی توپ را برای شلیک به شما آماده می‏کند. برای بازداشتن تانک از شلیک باید سنسور را هدف بگیرید و آن را نابود کنید. سپس تانک دومین سلاحش را که هلی‏کوپتر‏های کوچک مجهز به مسلسل هستند و چهار موشک حرارت‏یاب به سمت شما پرتاب می‏کنند. باید هلی‏کوپترها و موشک‏ها را سرنگون کنید و در عین حال چشم و گوشتان به سنسور باشد. تانک را آن‏قدر زیر گلوله بگیرید تا نابود شود.

آخرین رییس یک برنامه‏ی کامل برای نابودسازی دارد. در حین این جنگ، اسلحه‏ها و آیتم‏های سلامتی شما تمام می‏شوند و شما مجبور به نبرد تن به تن خواهید شد. بهتر است که چند حرکت نرم داشته باشید. قبل از نبرد بازی را متوقف کرده و صفحه‏ی وضعیت را برای حرکت‏های جنگی که در طول دوره‏ی بازی آموخته‏اید چک کنید. حرکت مشت چرخشی (که با نگه‏داشتن استیک انگشتی و زدن X اجرا می‏شود) باعث می‏شود که فرانک چرخیده و همزمان مشت را حواله‏ی حریف کند. این حرکت در برابر رییس نهایی بسیار موثر است.

نکته‏ها:

* بالابردن سریع Level: برای آن که سریع مقدار زیادی PP کسب کنید و Level خود را بالا ببرید چند بار بازی را تا جایی که Jeff و Natalie را به اتاق امن انتقال می‏دهید پیش ببرید و بازی را بار دیگر از New Game پس از ذخیره‏ی بازی شروع کنید.

** یک فروشگاه به اسم Rippers Blades (در محوطه‏ای که با ایزابلا موتورسوار مبارزه می‏کنید) پایین‏تر از فروشگاه Scons در شمال شرق نقشه وجود دارد که در آن‏جا شمشیرها و چاقوهای قدرتمندی را می‏توانید به دست آورید.

نظرات 1 + ارسال نظر
sara یکشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:08 ب.ظ http://www.tabdilgar.tk

سلام دوست من!
اگر میخواهید با یک سرویس ارزان ارزان وبلاگ خود را به سایت تبدیل کنید و یک روز رایگان تست کنید به ما سر بزنید.
منتظر شما هستیم:
www.tabdilgar.tk

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد