این ششمین عنوان از سری بازیهای شرلوک هولمز است که سپتامبر سال ۲۰۱۲ از سوی Focus Home Interactive و Frogwares ساخته و عرضه گردید. این بازی برای کنسولهای PC, X360 و PS3 و برای گروههای سنی M (بزرگسال) میباشد که از آن به عنوان یک بازی موفق معمایی نام برده میشود. Focus Home Interactive
بازیهای ماجرایی و معمایی به خاطر داستانهای جالب و جذابی که دارند اکثرا با مقبولیت و استقبال بازیکنندگان حرفهای روبهرو میشوند.. بازی Sherlock Holmes نیز از این قاعده بیبهره نیست و به علت داستان بسیار جالبی که دارد مورد توجه بسیاری از گیمرها قرار گرفته است. سه کودک زیر شیروانی مشغول بازی و کنجکاوی هستند که یکی از آنها به عروسک دکتر واتسون برمیخورد و
این ششمین عنوان از سری بازیهای شرلوک هولمز است که سپتامبر سال ۲۰۱۲ از سوی Focus Home Interactive و Frogwares ساخته و عرضه گردید. این بازی برای کنسولهای PC, X360 و PS3 و برای گروههای سنی M (بزرگسال) میباشد که از آن به عنوان یک بازی موفق معمایی نام برده میشود. Focus Home Interactive
بازیهای ماجرایی و معمایی به خاطر داستانهای جالب و جذابی که دارند اکثرا با مقبولیت و استقبال بازیکنندگان حرفهای روبهرو میشوند.. بازی Sherlock Holmes نیز از این قاعده بیبهره نیست و به علت داستان بسیار جالبی که دارد مورد توجه بسیاری از گیمرها قرار گرفته است. سه کودک زیر شیروانی مشغول بازی و کنجکاوی هستند که یکی از آنها به عروسک دکتر واتسون برمیخورد ودر پشت عروسک یک کتاب میبیند. این سه کودک مشغول خواندن کتاب میشوند که شروع آن یکی از داستانهای شرلوک هولمز است و چیزی که آنها میخوانند به صورت بازی برای بازیکنان به نمایش درمیآید. ماجرا از جایی آغاز میشود که هولمز به همراه دکتر واتسون برای بررسی صحنه یک دزدی به خانه فرد ثروتمندی میروند. این شخص دارای گردنبند بسیار ارزشمندی بوده که ظاهرا به سرقت رفته و اکنون از هولمز و واتسون درخواست کمک کرده است. بعد از حل این معما و پیدا کردن گردنبند بعد از چند روز مشخص میشود که گردنبند تقلبی است و شما دوباره وارد یک معمای دیگر میشوید و در ادامه با افراد مختلف دیگری نیز ملاقات میکنید و باید سرنخها را یکی پس از دیگری حل نمایید. کیفیت طراحی محیط و بافتهای به کار رفته در آنها قابل قبول هستند. محیطها بسیار متنوع و زیبا از کار درآمدهاند و نمای اواخر قرن ۱۸ میلادی به خوبی در آنها دیده میشود. خانهها و محیطهایی که در آنها حضور پیدا میکنید، بسیار زیبا طراحی شدهاند و به خوبی شما را در فضای رمزآلود بازی قرار میدهند. البته طراحی شخصیتها چندان جالب از کار درنیامده که برای این بازی یک نقطه ضعف به حساب میآید.
راهیابی بازی روی کامپیوتر پیاده شده و بر روی دو کنسول دیگر نیز میتوان از آن استفاده کرد.
شروع بازی:
واتسون خلاصهای از ماجرا را بیان میکند.
به طرف شومینه رفته و سمت چپ آن محل قرار داشتن گردنبند را ببینید. با قدم زدن پیرامون آن (با کلیدهای W A S D) ذرهبین روی آن فعال میشود. روی آن کلیک کنید. میبینید که ویترین با یک الماس بریده شده است. مواردی را که بررسی میکنید ذرهبین به رنگ سبز درخواهد آمد (قبل از آن به رنگ آبی هستند).
سمت راست به طرف پنجره رفته آنجا نیز ذره۲بین فعال میشود. اگر فعال نشد حوالی آن قدم بزنید تا فعال شود. سپس به پنجره نگاه کنید. این نگاه کردن باید به گونهای باشد که فوکوس روی شیشه ترک خورده و بعد پایین پنجره باشد. هر دو مورد را ببینید.
حالا به طرف شومینه قدم بردارید تا یک دست نمایان شود.
ذرهبین را از روی پیش بخاری برداشته و با کلیک راست ماوس و کلیک روی موجودی (کیف دستی) ذرهبین را برداشته علامت دست روی نتهای موسیقی کف اتاق کنار پیانو دیده میشود. نتها را بردارید. ذرهبین را روی نتها کلیک کنید تا نمای نزدیک از آن داشته باشید و اثر دست را روی کاغذ (پایین صفحه سمت راست) ببینید و روی آن کلیک چپ کنید.
حالا کلید سمت راست ماوس را زده و داخل صفحهی اقلام، روی نشان دوربین سمت راست صفحه کلیک کنید. اینک نشان پاها را دارید و با کلیک روی محل مورد نظر به آنجا میروید. به سمت شومینه رفته پیغامی روی صفحه دارید که میگوید دکمه Space را بزنید. دکمه Space را زده تا بار دیگر ذرهبین ظاهر شود.
پایین شومینه روی دودهها کلیک کنید.
بالای شومینه کلیک کنید.
سمت راست شومینه (گوشه اتاق) کمد کوچک را ببینید.
سمت راست آمده و لبهی پنجره دوم را ببینید.
به آکواریوم نگاه کنید یک ماهی مرده روی آب میبینید.
روی فرش جلوی آکواریوم تکه شمع را ببینید.
پنل محافظ تاشو را گوشه اتاق (کنار مبل) ببینید. آن را کنار خواهید زد. پشت آن، پارکت را ببینید.
به در ورودی نگاه کنید.
کنار شومینه (سمت راست) به دستگیره آویزان احضار خدمتکار نگاه کنید.
به لبهی پایین شومینه نگاه کنید.
روی میز کوچک وسط اتاق به کاغذها نگاه کنید.
اگر تمام موارد را بررسی کرده باشید بازرس وارد میشود. هولمز راجع به میمون تربیت شده توضیح میدهد و در پایان گردنبند را از داخل آکواریوم بیرون میآورد.
خیابان ۲۲۱B Baker:
دکتر واتسون در حال خوردن قهوه و روزنامهاش است.
هولمز به او میگوید میخواهد روزنامه را بخواند.
روزنامه را از میز ناهارخوری برداشته و بخوانید. سپتامبر ۱۸۹۸ روزنامه Globe Explorer
راجع به تبار سلطنتی گردنبند و اینکه گردنبندی که هولمز یافته تقلبی است نوشته.
بازرس وارد میشود. با او حرف بزنید (با کلیک روی موارد پایین صفحه).
خواهید فهمید که گردنبند جهیزیه Marchioness است. دکتر واتسون به هولمز اصرار میکند که گردنبند را آزمایش کنند.
گردنبند را از روی میز بردارید.
روی سه مروارید بالایی و دو تای دیگر در پایین کلیک کنید تا متقاعد شوید که آن بدلی است.
کنترل دکتر واتسون را به دست میگیرید. به طرف میز سمت راست رفته و نقشه را بردارید.
روی نقشه به Diocese of Knightsbridge بروید. به محل وقوع یک جنایت فجیع میروید.
Bishop را که شکنجه شده و به قتل رسیده را در دفترش میبینید. پدر روحانی دستیار او بوده است.
دکتر واتسون تخته بوردی را برای یادداشت موارد اختصاص میدهد.
روی کادر Wealth کلیک کنید. اطلاعات را در کادر آبی میخوانید.
با کلیک راست ماوس کتاب را ببندید.
به صحنهی بازی برگردید. بدن مثله شده را بررسی کنید. دستها، شکم، سر، سینه، انگشتان، ساق پا، طناب روی پا و سوختگیهای ساق پای او را ببینید.
طناب را سمت چپ بردارید.
عقب نشینی کنید (با کلیک روی Close بالا سمت راست صفحه) و به جلوی در رفته جای پاها را با ذرهبین بررسی کرده تکه شن را برداشته و اندازه جای پاها را بگیرید. سایز کفش ۹ میپوشیده است.
به بخاری نزدیک بیشاپ نگاه کنید. آن پر هیزم است.
به میز تحریر نگاه کنید. شیشه ویسکی روی میز و بعد شیشه شکسته ویسکی را روی زمین پایین میز ببینید. تکههای شیشه خون قربانی و موها و ماده شیشمیایی دارند. تمام موارد روی میز را بررسی کنید.
تکه شیشه را جلوی فرش روی زمین بردارید.
سمت دیگر اتاق به تابلوی نقاشی روی ویترین نگاه کنید. آن عکسی از فرمانده بریگاردهاست.
قفسهی پایین آن را باز کرده شلاق (Whip) را سمت چپ ببینید. به Cilice سمت راست نگاه کرده و میله فلزی کوچک را بردارید. آن برای قفل کردن Cilice به کار برده میشده است.
به صندوقچه طرح گنج سمت راست تابلو نگاه کنید. روی خراشیدگی سمت راست صفحه شطرنج کلیک کنید.
روی صندوق کلیک راست کنید. پدر روحانی برای باز کردن آن جواب رد میدهد.
اتاق خواب:
وارد در سمت چپ ویترین شوید.
بستر و پنجره را بررسی کرده خارج شوید.
درب ایوان را بررسی کرده میبینید که قفل است.
میز کوچک سمت چپ کنار در را بررسی کنید.
چاقوی جراحی را بردارید.
به طرف در خروجی جایی که واتسون ایستاده بروید و جای پاها را بررسی کنید و اگر تکه سنگ را برنداشتهاید بردارید. جای پاها را اندازه بگیرید. سایز همگی ۹ است.
روی سوال Question کلیک کنید. عدد را روی ۳ تایید کنید. چند تا جنایتکار آنجا بودهاند ۳ نفر.
سوال ۲: جای پاها چه چیزی را آشکار میکند. What Do The Footprints Reveal
روی جواب …One Man Left The Room Wearing کلیک کنید.
انسان باقیمانده یک کفش متفاوت داشته است. هولمز نتیجه میگیرد که آنجا سه مرد بودهاند که یکی از آنها با کفش متفاوت محل را ترک کرده است.
با دکتر واتسون راجع به تخته اعلانات حرف بزنید. تخته اعلانات ظاهر میشود. روی موارد که سرنخها هستند کلیک کرده تا استنتاجها باز شوند. روی علامت سوالها نیز کلیک کنید.
داخل کادر علامت سوالها روی گزینههای درست کلیک کنید تا کادرهای آبیرنگ سبز شوند.
استنتاج درست اول: برای Jack و Shoes
استنتاج One of the Murderers Left Wearing the Bishops Shoes را تایید و بعد کادر بعدی استنتاج The Murderers Are Poor را کلیک کنید.
برای Wealth و Veranda استنتاجهای The Murderers Were Looking For Something Specific و بعد
The Bishops Murderers Were Hired By Someone را تایید کنید. این موارد به رنگ سبز تکمیل میشوند.
در صفحه دوم نیز موارد The Bishop Resisted Torture و The Bishops Murderers Didn’t Get What Wanted را تایید کنید تا آنها نیز به رنگ سبز در آیند.
هولمز بار دیگر از پدر روحانی در مورد باز کردن گاوصندوق میپرسد و جواب رد میشنود.
هولمز به واتسون میگوید با پدر روحانی به کلانتری بروند و از رییس اجازه باز کردن گاوصندوق را بگیرند.
اینک هولمز تنهاست.
به طرف در بستهی ایوان بروید و به آنها نگاه کنید.
تکه فلزی که از داخل ویترین برداشتهاید (Metal Stick) را روی قفل در به کار ببرید تا نمای نزدیک از قفل داشته باشید.
تکه فلزی را پایین قرار میدهید که از چهار قسمت تشکیل شده است که سه قسمت آن متحرک میباشد. شما باید آن را به گونهای با زبانههای قفل در بالا تنظیم کنید که قفل را باز کند.
تکه متحرک اول از سمت چپ را یک بار به پایین بدهید.
تکه دوم را دو بار بالا داده و تکه سوم را یک بار بالا بدهید.
حالا روی Validate سمت راست پایین صفحه کلیک کنید تا قفل باز شود.
میز سمت راست را بررسی کنید.
فرش جلوی میز را کلیک کنید تا زیر آن لکه جوهر را ببینید.
روی فرش در آن قسمت هیچ جوهری ریخته نشده است.
روی لکه جوهر سمت دیگر فرش کلیک کنید. هولمز استنتاج میکند که کسی فرش را چرخانده است.
روی فرش کلیک کنید تا آن را از روی کاشیهای کف بردارید.
اینجا کاشیهایی شبیه صفحه شطرنج میبینید.
بار دیگر به میز بروید و پس از بررسی پرده پشت میز مهره اسب شطرنج را از پشت میز بردارید.
یک پیام ناشناخته داخل کتابچه ثبت میشود. آن را بخوانید.
به صفحه شطرنج کف اتاق بروید.
مهره اسب را روی کاشیها قرار دهید. یک نمای نزدیک از صفحه شطرنج میبینید.
مهره اسب بالا گوشه سمت چپ میباشد.
هدف معما آن است که مهره اسب را روی تمام مربعها حرکت دهید. حرکت مهره اسب را که حتما میدانید به صورت L است.
تصویر حرکت مهره را در زیر میبینید روی شمارههای از ۱ تا ۲۵ کلیک کنید.
کاشیها به رنگ سبز در میآیند. چاقو (Pocket Knife) را روی کاشی اسب به کار برده و نامه را بردارید. نامه متعلق به پدر روحانی است. آن را بخوانید. راجع به خانواده و بچهی نامشروع پدر روحانی میخوانید. دلیل برای قتل را جستجو کنید.
به دفتر برگردید. پدر روحانی و واتسون میآیند. آنها نتوانستهاند رییس را ببینند.
با پدر روحانی راجع به نامه حرف بزنید.
برای گزینه گفتگو Black Mail را انتخاب کنید.
تکه چوبها اطراف اتاق پراکندهاند.
یافتن تکه چوبها:
سه تکه چوب داخل ویترین- یک چوب گوشهی نیمکت داخل اتاق خواب- ۲ تکه چوب داخل ایوان روی میز و یکی هم روی برگهای گلدان داخل ایوان میباشد.
هولمز اتوماتیکوار با پدر روحانی حرف میزند. خواهید فهمید که پسر عمه بیشاپ در آرشیو کتابخانه رویال کار میکند.
به صفحه شطرنج داخل ویترین نگاه کنید و چوبها را مانند تصویر روی صفحه شطرنج قرار دهید و دستگیره پایین گاوصندوق را بچرخانید تا باز شود.
پدر روحانی بیرون میرود تا پلیس را صدا بزند. واتسون برای برگرداندن پدر روحانی میرود اما بدون او برمیگردد.
هولمز میگوید چیز با اهمیتی داخل گاوصندوق نیست.
روی نقشه کلیک کرده و به ۲۲۱B Baker Street بروید (گوشه بالا ذرهبین سمت چپ).
تجزیه و تحلیل سرنخها: جلوی میز کار هولمز هستید. روی میز کلیک کنید تا یک لنز بزرگ و ابزار کار را داشته باشید. ۴ نمونه برداشته شده از دفتر بیشاپ را داخل کادر مربع شکل بالا سمت راست میبینید.
روی هر نمونه که کلیک کنید آن را زیر ذرهبین دارید و با ابزارها میتوانید بررسی کنید.
طناب: Rope
روی طناب کلیک کنید تا زیر لنز قرار گیرد.
پنس (Pincers) را برداشته و روی خرده سنگهای روی طناب کلیک کنید.
پنس را روی کثیفیهای طناب کلیک کنید. آن خاک سیاه مرطوب است که کنار طناب قرار میگیرد. پنس را روی آن کلیک کنید تا برشان دارید.
پنس را روی طناب کلیک کنید تا بررسی طناب کامل شود.
سنگ: Stone
سنگ را برداشته و اسید (Acid) را روی آن به کار ببرید. خردههای طناب روی آن میباشد.
کلیک راست کنبید تا اسید را روی میز قرار دهید.
چاقوی جراحی (Scalpel) را روی سنگ به کار ببرید. آن سنگ خارا و از همان سنگهای کوچک است.
چاقوی جراحی که از دفتر بیشاپ برداشتید را کلیک کنید. چاقو خونی است و نوشتهای روی آن است.
آب (Water) را روی آن به کار برده سپس برس (Brush) را روی چاقوی خیس استفاده کنید تا نوشته WCCH را ببینید. آن از یک بیمارستان در White chapel است.
انگشت: Finger
روی انگشت بریده کلیک کنید.
پنس را روی کثیفی زیر ناخن به کار ببرید. از همان خاک سیاه مرطوب است.
پنس را روی کثیفی کلیک کنید تا برش دارید.
پنس را روی بریدگیهای انگشت کلیک کنید. شبیه نیش داندان سگ است.
نمونههای خاک:
روی دو نمونه خاک کلیک کرده و آب را روی آنها استفاده کنید.
چاقوی جراحی (Scalpel) را روی آنها استفاده کنید تا مخلوط شوند. آنها هر دو از یک مکانند.
واتسون حدس میزند که از یک ساحل رودخانه باشند.
روی میز کلیک کنید تا برآوردتان را داشته باشید.
رفتن به بیمارستان:
هولمز فهرست بیمارستانهای لندن را میخواهد.
به اطراف آپارتمان نگاه کنید و جلوی شومینه روزنامه را بخوانید. راجع به یک باجگیری و قتل Blackmailer نوشته است.
سمت چپ شومینه به کتابها نگاه کنید و سه کتاب فعال را ببینید.
کتاب لیست بیمارستانها را از قفسهی سمت چپ بردارید. آن داخل موجودیتان قرار میگیرد.
کتاب را برداشته و آن را روی هولمز کلیک کنید.
داخل موجودی شیشه شکسته (Broken Flask) را روی لولههای آزمایش سمت راست میز کلیک کنید.
پنج ماده شیمیایی رنگی و یکی که با علامت سوال مشخص شده را میبینید.
نتیجه نمودار نیز سمت چپ دیده میشود.
نمونه:
شیشه شکسته را روی لوله آزمایش علامت سوال استفاده کنید.
روی یکی از لولههای آزمایش رنگی کلیک کنید تا آن را بالای قیف هدایت به سینی داشته باشید.
روی معرفهای رنگی لوله آزمایش داخل جدول سمت چپ نسبتها را اعمال کنید تا هرکدام از ردیفهای جدول به رنگ سبز درآیند.
در تحلیل نهایی به این نتیجه میرسید که آن یک سم خیلی کشنده است.
کنترل واتسون را به دست میگیرید.
به میز تحریر سمت چپ بروید و کتاب شیمی را بردارید.
شماره فایل …File N452 Hans را بخوانید.
با هولمز حرف بزنید. هولمز میخواهد Schielman را در زندان Westgate ببیند.
کنترل هولمز را به دست میگیرید.
روی تابلو اعلانات داخل منوی اصلی و Deduction Knightsbridge کلیک کنید و استنتاجها را تحلیل کنید.
Click on the “Bishop” and “Finger” and then choose: Bishop wentmad.
Click on the “Flask” and choose: The murderers made the Bishop drink the contents of the flask.
Click on the “Poison” and choose: The murderers had a poison that causes madness.
اگر نتیجه درست باشد همگی سوالها به رنگ سبز تایید میشوند.
روی کتاب در لبهی میز کارگاه کلیک کرده تا لیست بیمارستانها و استنتاجهای صحیح را اعمال کنید.
About rope – The rope was always used from the same side.
About soil – The soil is from a pit.
About soil and rope – The rope is used to lower something into a pit.
About a piece of granite – The fragment comes from a monument painted black.
About soil and granite – The earth and the stone are from a pit near a monument.
About rope, soil and granite – The earth, the rope and the fragment of granite come from a grave.
About Whitechapel Clinic – The Whitechapel Clinic is near a grave.
اینک روی کتاب سمت راست تصویر صفحهی استنتاجهای به رنگ سبز درآمده کلیک کرده و روی Dispensary 4661 Near The Whitchapel Cementery کلیک کنید تا گفتگویی بین هولمز و واتسون داشته باشید.
حالا باید بفهمید که پسر عمه بیشاپ کجا زندگی میکند. به دنبال پسربچهای به نام Wiggins فرستاده میشود و او میآید.
پسر عمه بیشاپ نزدیک Kensington در یک اتاق از یک بانوی مسن زندگی میکند.
در اتاق زیر شیروانی میبینید که بچهها مجذوب داستان شدهاند.
واتسون امشب را مرخص میشود.
طلوع روز بعد هولمز باید به سه مکان برای تحقیق برود.
روزنامه روی کاناپه را برداشته و بخوانید.
توسط نقشه به سه مکان میتوانید بروید.
رفتن به باغهای Kensington Gardens
هولمز و واتسون به خانه هری همفورد میروند جایی که پسر عمه بیشاپ یک اتاق در طبقه هم کف اجاره کرده است.
با صاحبخانه حرف بزنید. او در باره ولگردها میگوید و اینکه برخی از شستشوهایش را دزدیدهاند.
خواهید فهمید که هنری آدم عجیبی است.
یافتن شستشوهای دزدی:
بالا به سمت چپ وارد حیاط خلوت شوید.
گیرههای لباس را روی طناب رخت نگاه کنید. گیرهها را میگیرید.
سمت راست به انتهای تیرک طناب رفته و نگاهی به حصار چوبی بیندازید و میخها را ببینید.
سمت راست به پنجره اتاق نگاه کنید. کمی به راست درب بسته انبار را باز کرده بیلچه (Spade) را بردارید.
سمت راست به باغ رفته و شنکش (Rake) را از روی زمین بردارید.
به گوشه سمت راست رفته و کنار درخت، زمین را بررسی کنید. اینجا حلبهای غذا را میبینید که به یکدیگر بسته شدهاند.
به انتهای سیم، سمت چپ نگاه کنید.
به حصار چوبی نزدیک لباسها رفته و میخهای جدید را روی حصار ببینید.
بیلچه (Spade) را روی میخها استفاده کنید تا حصار را باز کنید.
وارد قسمت باز شده شوید.
باقیمانده غذا را روی بشکه ببینید. روزنامه را روی بشکهی دیگر بخوانید. آن مال ۴ روز قبل است و راجع به کمبود غذایی حرف میزند.
انبار بسته را نگاه کنید.
سمت چپ انبار به سمت درخت بروید. روی درخت، لباس شسته شده دزدی را ببینید.
شنکش را روی آن به کار برده تا آن را بردارید.
به حصار نزدیک بشکه غذا برگردید.
روی سوراخ سمت راست حصار باز شده کلیک کرده تا اتاق مورد علاقه هنری را ببینید.
از این محوطه خارج شده و به جلوی در صاحبخانه رفته به در ضربه بزنید.
هولمز لباس را به صاحبخانه برمیگرداند. خواهید فهمید که هنری در دنیای خودش زندگی میکند. او هنری را آخرین بار دیروز صبح دیده است.
صاحبخانه اجازه میدهد. که اتاق هنری را بررسی کنید.
وارد خانه شوید و به اتاق اول سمت چپ شوید.
روی تخت را نگاه کنید. مثل اینکه محتویات یک کیف اینجا خالی شده است.
روسری (Scarf) را از جلوی پا بردارید.
میز کوچک و تراشههای چوب را پایین پنجره بررسی کنید. روی میز کوچک ویولن نیست.
به کتابخانه نگاه کنید.
سمت راست کتابخانه به میز تحریر نگاه کنید. از درون سطل کنار میز تکههای کاغذ را بگیرید.
تکه کاغذها را روی میز تحریر (سمت چپ آن) قرار دهید و آنها را داخل کادر مربعشکل بچینید. این کار را به چهار صورت میتوانید به انجام برسانید.
وقتی کارتان تکمیل شد گیرههای داخل موجودی را روی طناب کوچک سمت راست میز به کار برده و برگه کاغذ را روی آن استفاده کنید.
شمع جلوی کاغذ روی میز را با کبریت روشن کنید.
روی برگهی کاغذ آویزان کلیک کنید و شمع را حرکت دهید. نوشتههایی روی برگه کاغذ میبینید.
روی هر کلمهای که کلیک کنید آن را پایین صفحه خواهید داشت. واژهها را باید به گونهای تدارک ببینید که نشانی درست را از آن درآورید.
نشانی درست Stinging Street Wharf 3 2 1 South Bank میباشد.
نشانی درست داخل کتابچه مدارک وارد میشود.
به چوبلباسی سمت راست میز تحریر نگاه کنید. کلاه آنجا نیست.
به سمت راست رفته و نگاهی به دیواره پایین پنجره بیندازید. یک مفصل چوبی داخل درز میبینید.
بیلچه (Spade) را روی مفصل استفاده کنید تا دریچه باز شود و یک جعبه با ۴ ولوم رمز روی آن ببینید.
باز کردن جعبه:
روی جعبه پایین آن نگاه کنید. اعدادی میبینید.
با گرفتن کلیک چپ ماوس روی جعبه و حرکت آن، جعبه را بچرخانید و اطراف آن شماره رمزهای دیگر را ببینید.
حالا کدها را که چهار قسمت هستند روی کاغذ میبینید.
شما باید با توجه به رابطه این اعداد رمز جعبه را به دست آورید.
از چپ به راست اولین ارقام ۱۲۳۵ هستند.
جمع ۱ و ۲ میشود ۳
جمع ۲ و ۳ میشود ۵
جمع ۳ و ۵ میشود ۸ که درواقع این پنجمین رقم در ادامه می۲باشد و همان اولین رمز جعبه است.
دومین کد: II
جمع ستون اول از چپ یعنی ۴ و ۲ و ۳ میشود ۹
جمع ستون بعدی یعنی ۱ و ۶ و ۲ نیز می۲شود ۹
پس ستون سوم که باید ۹ شود یعنی ۵ و ۳ و ۱ که دومین رمز نیز ۱ است.
سومین کد: III
این ارقام حرکتی دورانی دارند یعنی از ۲۱ باید شروع کنید تا به مرکز که جای خالی است برسید.
اولین رقم ۲۱ است. ۲۱ منهای ۳ میشود ۱۸ (دومین رقم)
۱۸ منهای ۲ میشود ۱۶
۱۶ منهای ۱ میشود ۱۵
۱۵ منهای ۳ میشود ۱۲
۱۲ منهای ۲ میشود ۱۰
۱۰ منهای ۱ میشود ۹
۹ منهای ۳ میشود ۶
۶ منهای ۲ میشود ۴٫ عدد ۴ همان جای خالی و رمز سوم است.
چهارمین کد: IV
اختلاف ۱۰ و ۸ و ۶ عدد ۲ است.
اختلاف ۳ و ۷ و ۱۱ عدد ۴ است.
پس جای خالی ستون سوم یعنی بین ۲ و ۴ عدد ۳ است (اختلاف آنها یک میباشد). پس رمز چهارم ۳ است.
حالا از چپ به راست ارقام ۸ و ۱ و ۴ و ۳ را تنظیم کنید تا در جعبه باز شود.
میبینید که تپانچه از داخل جعبه برداشته شده است.
سوال هولمز از واتسون:
اینک برای تمام اقلام مفقوده باید یک سوال پرسید. در باغ و اتاق چه چیزهای مهمی مفقود بود؟
روی تپانچه، بیلچه و ویولن کلیک کنید. هولمز میگوید باید هنری را فوری بیابیم. او یک مشکل رفتاری دارد.
متاسفانه بازی من اینجا ارور میده و صفحه سیاه میشه و از بازی میاد بیرون. دو نسخه دیگه از این بازی را جاهای مختلف دانود و اجرا کردم اونا هم همین مشکل را پیدا میکنن. حالا اگه کسی ورژن سالم بازی را داره و مصر هستش که اونا تموم کنه یه سایت را معرفی میکنم که راهیابی این بازی را به زبان انگلیسی همراه با عکس قدم به قدم توضیح داده و اگه کسی انگلیسیش هم زیاد خوب نباشه میتونه با تصاویری که هستش بازی را تموم کنه.
اینم آدرس اون سایت:
http://guides.gamepressure.com/thetestamentofsherlockholmes