Blue Dragon- اژدهای آبی

blue dragon xbox 360 wallpaper 13996 300x225 Blue Dragon  اژدهای آبی 

بازی اژدهای آبی در سال ۲۰۰۷ برای کنسول X360 ابتدا به زبان اصلی (ژاپنی) و سپس در آبانماه ورژن انگلیسی آن وارد بازار گردید. این بازی که سبک آن RPG می‌باشد توسط استودیوی Mist Walker که موسس آن خالق سری بازی‌های فاینال فانتزی است ساخته شده و توسط مایکروسافت انتشار یافته است. این بازی در سه DVD عرضه شده و برای تمامی گروه‌های سنی قابل استفاده می‌باشد.

بازی اژدهای آبی در سال ۲۰۰۷ برای کنسول X360 ابتدا به زبان اصلی (ژاپنی) و سپس در آبانماه ورژن انگلیسی آن وارد بازار گردید. این بازی که سبک آن RPG می‌باشد توسط استودیوی Mist Walker که موسس آن خالق سری بازی‌های فاینال فانتزی است ساخته شده و توسط مایکروسافت انتشار یافته است. این بازی در سه DVD عرضه شده و برای تمامی گروه‌های سنی قابل استفاده می‌باشد.

بازی را با Shu (کاراکتر اصلی بازی) کنار برکه‌ای آرام و زیبا در ساحل روستای Talta شروع می‌کنید و زمانی که به سوی دهکده می‌آیید ابرهای تیره‌ای را بر فراز دهکده می‌بینید و مردم را که وحشت‌زده نظاره‌گر اتفاق غیر منتظره‌ای هستند مشاهده می‌کنید. کوسه‌ای فولادی در آب‌های ساحلی در حال مانور دادن است. با اهالی حاضر بر روی اسکله صحبت کنید سپس کنترل Shu را در دست می‌گیرید.

به طرف کوسه بروید و با شمشیر خود ضربه‌ای به او وارد کنید تا نقطه‌ی روشن قرمررنگ روی باله‌اش نمایان شود سپس توسط شوک سمت چپ و LT هدف را روی آن فعال کرده و ضربه بزنید؛ شمشیرتان می‌شکند و…

با Jiro و Kluke برای به دام انداختن کوسه صحبت کنید تا با هماهنگی یکدیگر بتوانید او را در تور بیندازید. به طرف کوسه بروید تا او به سوی تور آمده و گرفتار شود. وقتی به سمت کوسه‌ی گرفتار می‌روید دمویی از کنده شدن تور و به همراه خود بردن شما و دوستانتان را نظاره خواهید کرد. سعی کنید دموهای بازی را کامل نگاه کنید تا روند داستان را بهتر تعقیب کنید.

پس از ذخیره‌ی بازی، کنار باله‌ی فلزی کوسه دمویی خواهید دید و دو دوست دیگرتان نیز به شما خواهند پیوست.

اینک می‌توانید گشتی در اطراف بزنید و آیتم‌ها را درون صندوق‌ها بردارید. کنار فلزات و اشیای پراکنده نیز حتماً سکه‌ها را جمع‌آوری کنید. از سکوهای کناری بالایی دو طرف محوطه درون دو صندوق یکی گردنبند Stone Necklace و دیگری بازوبند Braclet را بردارید و آن را در مشخصه‌ی Accessories برای Shu یا رفیق دیگرتان استفاده کنید تا خسارت بیشتری در مبارزات به حریف وارد کنید.

کاربرد آیتم‌ها را یاد بگیرید:

در قسمت Heal می‌توانید به موارد زیر دسترسی داشته باشید:

Medicine: دارویی که برای بهبودی جان خود و همراهانتان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Magical Medicine: دارویی جادویی برای بهبودی

Light Crystal: کریستال روشنایی برای پر شدن منوی HP

Antidote: پادزهری برای خنثی کردن سموم

Deodorant: برطرف کننده بوی بد

Phoenix Talons: زنده کردن یار کشته شده.

در قسمت Spells نیز به طلسم‌ها دسترسی دارید.

پس از آنکه آخرین صندوق را باز می‌کنید توسط سفینه‌ای فضایی از این محل خارج می‌شوید و به نقطه‌ای دیگر می‌روید. در اینجا نیز پس از برداشتن آیتم درون صندوق به شهر ‌Sky فرستاده می‌شوید و کشته شدن توسط غول قوی و رفتن به شهر Sky.

شهر Sky:

پس از ذخیره‌ی بازی و رفتن در مرکز محوطه، آدم آهنی‌های دیگری ظاهر می‌شوند. می‌توانید با آدم آهنی‌ها بجنگید یا از دری که باز است فرار کنید. پیشنهاد ما این است که تا می‌توانید با همه‌ی موجوداتی که ظاهر می‌شوند مبارزه کنید تا پول و قدرت بیشتری برای آینده داشته باشید.

نکته‌ای که در اینجا یک بار دیگر باید آن را مهم شمرد و بازیکن اگر آن را رعایت کند خیلی راحت‌تر می‌تواند بازی را به پیش ببرد حوصله و کنجکاوی او در بازی است. در هر مکان سعی کنید با تمامی موجوداتی که وجود دارند مبارزات را انجام دهید تا بتوانید Level و توانایی خود را بالا ببرید. مناطق را خوب بگردید و آیتم‌های مختلف و مخفی را به دست آورید و خلاصه اینکه سعی نکنید منطقه‌ای را بدون پاکسازی بگذرید.

در محوطه‌ی جدید می‌توانید در را سریع ببندید تا از ورود آدم آهنی‌های بیشتر ممانعت کنید. پس از دمو جواب پیغامی که داده می‌شود Yes را انتخاب کنید تا پس از خوردن گوی‌های نورانی که قبلاً گرفته‌اید از پشتیبانی اژدهای آبی برخوردار شوید. با مبارزه‌ای که با آدم آهنی خواهید داشت Level خود و یارانتان افزایش خواهد یافت. سپس سوار ماشین کوچک فضایی شده و اینجا را ترک کنید. در اینجا قبل از هر کاری با زدن Y و رفتن به منوی Shadow جادوهایی را که گرفته‌اید برای هرکدام از سه بازیکن مورد استفاده قرار دهید. در قسمت Accessories نیز ببینید چیزی برای استفاده دارید یا نه.

پس از فرودی هیجان‌انگیز می‌توانید بازی را کنار آبشار ذخیره کنید. با خوردن از آب رودخانه نیز HP و MP‌تان پر خواهد شد. پس از جمع‌آوری آیتم‌های درون صندوق‌ها و کاوش در زوایای سنگ‌ها و درخت‌ها که سکه‌های مخفی را به دست می‌آورید مانع نزدیک محل فرود سفینه را خراب کرده و وارد منطقه‌ی دیگر شوید.

در این قسمت تا آنجا که می‌توانید Level خود و یارانتان را بالا برده و قدرت‌ها و جادوهایی را که در طول مبارزات به دست می‌آورید در قسمت Shadow برای هر کدام از یارانتان چیدمان جادوها و قدرت‌ها را طوری قرار دهید که بیشترین بازدهی را داشته باشد.

پس از جمع‌آوری آیتم‌ها و رفتن به محوطه‌ی دیگر، کار کمی مشکل‌تر می‌شود. آیتم‌های درون صندوق‌ها را بردارید. با انداختن تنه‌ی درخت خشکیده می‌توانید به دیواره‌ی بالایی که در حالت عادی غیر قابل دسترسی است بروید و صندوق را باز کنید. ضمناً نواحی مختلف را برای دریافت سکه کاوش کنید.

هرگاه آیتم جذب (Absorb) را به دست آوردید برای هرکدام از یارانتان که خواستید در منوی Skill Slot قرار دهید تا پس از هر ضربه‌ای که به حریف وارد می‌کنید مقداری از HP او را نیز جذب کنید. یا آیتم بازیابی (Regenerate) که هنگام گذشت زمان به HP یا MP شما افزوده می‌شود.

در ادامه به روستای Sheep Tribes وارد می‌شوید. در بدو ورود بازی را ذخیره کنید. در مغازه‌ی Accessories می‌توانید لوازمی را خرید کنید. در Spell Shop نیز می‌توانید اقلامی را تهیه کنید. البته اگر پول کافی داشته باشید سعی کنید تعداد بیشتری Phonix Talons بخرید. سپس از طرف دیگر محوطه وارد منطقه‌ی Lot Wilderness می‌شوید. تمامی محوطه را برای صندوق‌ها و آیتم‌های مخفی جستجو کرده و در پایان پس از آرایش تجهیزات و جادوهایی که می‌توانید استفاده کنید به جنگ با رییس این مرحله می‌روید. در اینجا Level شما باید بالاتر از ۸ باشد.

اقلام دفاعی را مجهز شوید و Shadows‌ها را نیز برگزینید تا بتوانید از جادوها به خوبی استفاده کنید.

برای Jiro و Shu گزینه‌های Sword Master Shadows را تخصیص بدهید و Phoenix Talons بیشتری تهیه کنید.

پس از پاکسازی محوطه و برداشتن تمام آیتم‌ها توسط Drill Machine سفری به زیر اعماق زمین را خواهید داشت.

پس از استقرار در محل جدید از دو آدم آهنی یکی Number 18 وسایل و تجهیزاتی که لازم دارید را تهیه کنید و از آدم آهنی دیگر HP خود را پر کرده و بازی را ذخیره کنید. در این محوطه، طبقه‌های ۲F و ۳F را توسط آسانسور بروید. پس از آنکه در ۳F مبارزات را انجام دادید به ۲F برگردید و مبارزه با رییس این قسمت را انجام دهید تا Warp Key را گرفته و آن را کنار آدم آهنی در همان محل مورد استفاده قرار دهید. سپس به ۳F و در راهروی فرعی با ۳ آدم آهنی مبارزه کنید و وارد در شوید.

پس از مبارزه با Mole که بعدها یکی از اعضای گروه شما خواهد شد در اتاق فرماندهی خواهید بود. توسط در سمت چپ به طبقه‌ی ۱F برگشته و از آنجا توسط دری که تقریباً روبروی آسانسور است به Ancient Hospital Ruins می‌روید. اینجا بیمارستان بوده است. پس از گشتن تمامی اتاق‌ها و زوایای آن و رفتن به طبقات بالاتر به اتاقی می‌رسید که پس از روشن کردن کلید کامپیوترها با چند موجود مبارزه خواهید کرد.

در طبقه‌ی ۲F یک راهروی تاریک که به قسمت Head Doctors Room منتهی می‌شود وجود دارد. آنجا یک کلید سمت راست بین کمد دیواری و ستون به نام Safe Key وجود دارد که با به دست آوردن آن و استفاده روی ماشین حساب روی میز، آیتم‌هایی را در Accessory به دست می‌آورید.

به طبقه‌ی ۳F بروید. در اینجا پس از رفتن به Ancient Hospital Ruins و مبارزه با غول این قسمت و خارج شدن از این محل می‌توانید بازی را ذخیره کنید، ضمناً Warp Key را در محل مربوطه کنار محل ذخیره‌ی بازی به کار ببرید.

بار دیگر وارد در کنار محل ذخیره‌ی بازی شده و پس از دمو، ظرف‌ها را برای یافتن گوی مخصوص و خارج شدن از این محل جستجو کنید.

اینک به روستای Peck می‌روید. زمانی که وارد خانه می‌شوید تعدادی از اهالی را می‌بینید که بیمار هستند. پس از خارج شدن از محل دمویی می‌بینید و گوی مخصوص توسط دشمنان بار دیگر سرقت می‌شود. در اینجا دوباره وارد خانه‌ی Town Hall شده و از فروشنده‌ی کنار ورودی آیتم‌های افزایش دهنده‌ی Level را خریداری کنید. از Town Hall خارج شده و از طریق پله‌های کناری به قسمت بالایی ساختمان رفته و Warp Device را فعال کنید. این بالا می‌توانید در مکان‌های مخصوص آیتم و لوازم مورد نیاز را خریداری کنید.

در بالا وارد غار شده و سمت چپ انتهای مسیر Marumaro را می‌بینید و پس از صحبت با او شرح وقایعی که بر سر دهکده و مردمانش آمده را خواهید دید. پس از پایان گفتگو او نیز برای یافتن و مجازات مسببین به شما می‌پیوندند.

اینک می‌توانید از دهکده خارج شوید و سفر پرماجرای دیگری را آغاز کنید. البته قبل از آن برای یار جدیدتان آرایش Shadow را نیز بچینید تا او نیز قدرتی همسان شما داشته باشد. تا اینجا اگر خوب بازی کرده باشید Level شما حدود ۲۰ و از تمامی آیتم‌های مورد نیاز به اندازه‌ی کافی خریداری کرده باشید. در این صورت ادامه‌ی بازی آسان خواهد بود.

محوطه را خوب بگردید و با تمامی موجودات مبارزه کنید. کناره‌های آب را برای ورودی غار Undersea Cavens که تعدادی سنگ انباشته روی هم آن را نشان می‌دهد بگردید.

درون غار را کاملاً بگردید و در پایان پس از مبارزه با غول این قسمت از درون صندوق، Fish- Shaped Key را به دست آورید. این کلید را انتهای مسیر سمت راست غار برای باز کردن صندوق و به دست آوردن Hexagonal Crystal به کار می‌برید. این آیتم را برای گذشتن از جایی که صندوق را برای برداشتن Fish- Shaped Key باز کردید و نمی‌توانستید از حوضچه بگذرید، سمت راست دیواره مورد استفاده قرار می‌دهید و برای مبارزه با رییس به آنطرف حوضچه می‌روید. در مبارزه با این موجود چندسر، از قدرت‌های خود استفاده کنید و هرچه زودتر او را از پای درآورید. در پایان اگر آلوده به زهر شده‌اید فوراً از ‌Antidote استفاده کنید و جلوتر از این غار خارج شده به Island of The Dead وارد می‌شوید.

Island of The Dead:

در اینجا سمت چپ وارد کمپ Sheep Tribe می‌شوید. در بدو ورود Warp Key را فعال کنید. در اینجا آیتم‌هایی را که کم دارید می‌توانید بخرید، ضمناً در چادر Inn بخوابید تا HP و MP خود را بازیابی کنید.

از این محل خارج شده و سمت راست وارد منطقه‌ی Forest of The Dead شوید.

محوطه را خوب بگردید و پل‌های ارتباطی که گذشتن از آن‌ها امکانپذیر نیست را یکی پس از دیگری قابل عبور کنید. آن‌ها را توسط گوی نورانی درون تنه‌ی درخت تنومند فعال می‌‌کنید. برای غیر فعال کردن ماشین شیمیایی کننده‌ی منطقه، پس از گذشتن از پل دوم، آن را پیدا می‌کنید. در قسمتی دیگر، Warp Key را فعال کنید و وارد گذرگاه کناری شده تا وارد منطقه‌ی Forest of The Dead شوید و با رییس این مرحله مبارزه کنید. پس از نزدیک شدن به محدوده‌ی گل‌ها دمویی می‌بینید. اینک باید راه را به عقب برگردید و در روستای Lago Village داروی شفابخش را به بیماران برسانید.

پس از دیدن دمویی از بازی، به خواب می‌روید و نیمه‌های شب که از خواب بیدار می‌شوید Jiro و Kluke را در رختخواب خودشان نمی‌بینید. به پایین (Town Hall) برگردید، بیماری اهالی خوب شده و دوستانتان آنجا هستند.

در حیاط روستا با رییس Deevee دو بار صحبت کنید. یک بار او رقص مخصوص برای باز کردن راه ورودی به کوه Gul را یادتان

می‌دهد و بار دیگر محل‌های قفل شده در روستا را برایتان باز می‌کند. در این قسمت‌ها می‌توانید اقلام خود را بازیابی کنید و با رفتن به شش محراب زیرزمینی (توسط نردبان‌ها در راهروی باریک) و انجام دعا جلوی پیشخوان مخصوص در پایان در ساختمان اصلی و جلوی محراب بزرگ دعای مخصوص را به جای می‌آورید.

از دهکده بیرون بروید و مقصد شما رسیدن به کوه Gul است. اما کوه Gul کجاست؟

اگر منطقه‌ی Eastern Lot Wilderness را خوب گشته باشید و مسیری که خرس‌های سخت جان (Lazy Bears) که جلوی راه را بسته بودند رفته باشید در انتها به جایی می‌رسیدید که راه توسط یک قلعه‌ی سنگی مسدود بود. اینک توسط رقص مخصوصی که Marumaro اجرا می‌کند مسیر باز می‌شود و می‌توانید وارد منطقه‌ی جدید شوید.

پس از ورود، ابتدا بازی را ذخیره کرده و سپس Warp Key را فعال کنید و آیتم‌های مورد نیاز را خریداری کنید. پس از پاکسازی غار و بیرون آمدن از آن وارد منطقه‌ی Near Talta Willage می‌شوید. روبرو وارد روستای Talta Willage شوید. روستا مورد هجوم واقع شده است.

از پله‌ها بالا رفته و پس از فعال کردن Warp Key بازی را ذخیره کنید. سری به منوی Accessories بزنید و اقلام قدرتمند را جایگزین کنید. از پله‌های چوبی بالا رفته و آیتم‌های درون صندوق‌ها را بردارید.

به پایین برگشته و از پل کنار محل ذخیره‌ی بازی به قسمت دیگر رفته وارد اتاق شده و آیتم‌ها را گرفته و کتاب را مطالعه کنید. خارج شده و سمت راست با Peddler صحبت کنید. مبارزه‌ای خواهید داشت. وارد خانه‌ی Inn شده و Thor Grass را از داخل کشوی دراور بردارید. داخل اتاق دیگر، Poruto را که با طناب بسته شده است می‌بینید، او را آزاد کنید و پس از صحبت با او آیتم Ordeal Earring را خواهید گرفت. دوباره با او صحبت کنید تا آیتم‌هایی که لازم دارید را از او بخرید.

پس از جستجوی تمامی نواحی به خانه‌ی کوچک Fushiras Workshop بروید و نامه‌ی مهر شده روی میز را بخوانید. به خانه‌‌ی Shus و Klukes و Jiro نیز بروید.

پس از مبارزه با رییس و خارج شدن از روستا به Mural Valley- West بروید. این دره را که تا به آخر بروید به محدوده‌ی Mural Town می‌رسید که قبل از ورود می‌توانید بازی را ذخیره کنید. دالان ورودی را که مستقیم بروید راهرویی سمت راست می‌بینید که فعلاً بسته است مستقیم ادامه داده و پس از فعال کردن بازبینی شرح ماجرایی که بر منطقه رفته است، راه باز می‌شود. در ادامه می‌توانید آیتم‌ها و وسایل لازم را تهیه کنید. در مسیر دیگر درون اتاق، تمامی سایه‌های متحرک روی دیوار را بررسی کنید و Warp Key را فعال سازید. در اتاق دیگر قبل از خروج، هشت Mural Cats متحرک روی دیوار را بررسی کرده و از در خروجی برای جستجوی کتاب Shabby خارج شوید. بار دیگر دره را پیش‌رو خواهید داشت. با رییس این قسمت مبارزه کنید و در ادامه جایی که پل خراب می‌شود از آن به عنوان نردبان برای رفتن به پایین و به قسمت Mural Valley East استفاده کنید. قسمت بعدی را نیز به همین صورت ادامه دهید تا از این محل خارج شوید. حالا که راه خروج را یاد گرفتید برگردید و (Shabby Book) را در Mural Town، جایی که دم در، هنگام خروج برای یافتن کتاب، اجازه‌ی بیرون آمدن گرفتید بدهید تا آیتم Lv3-Reflect را دریافت کنید. سپس دوباره به اینجا برگردید و بازی را ذخیره کنید.

Road To Jibral:

مبارزه با غول این مرحله را انجام داده تا بازی را در کمپ Talta Village شروع کنید.

داخل یکی از چادرها می‌توانید آیتم‌های لازم را خریداری کنید. درون چادر اصلی، یک شب‌نشینی کوتاه خواهید داشت و پس از بیرون آمدن از چادر، همراه با کاروان برای محافظت از آن به راه می‌افتید. موجوداتی که سد راه کاروان می‌شوند را از میان بردارید. سنگ‌هایی که مانع حرکت هستند را نیز خرد کنید. در پایان با شکست دادن ببرها وارد شهر Jibral Castle Town می‌شوید.

Jibral Castle Town:

در این شهر فروشگاه و خانه‌های زیادی را می‌توانید بروید و آیتم‌هایی را جمع‌آوری کنید. گشتی در شهر زده و سپس وارد قلعه شوید. سمت چپ، Warp Key را فعال سازید. بازی را نیز می‌توانید ذخیره کنید. وارد قصر شده و تمام قسمت‌ها را به ترتیب جستجو کنید. در طبقه‌ی دوم (۲F) وزیر ارشد Senior Minister را ملاقات کنید تا Zola و پادشاه را ملاقات کنید. به دنبال آن‌ها وارد تراس می‌شوید و کل ماجرا را از زبان آن‌ها می‌شنوید. پس از تمام شدن دمو بار دیگر با Zola صحبت کنید. اینک تمامی مکان‌ها برای رفتن شما باز شده است. در طبقه‌ی همکف، آشپزخانه و سمت مقابل آن اتاق Basement Hallway و زیر زمین و قسمت‌های مختلف آن را فراموش نکنید.

اینک از قصر بیرون رفته و در شهر وارد مسافرخانه‌ی Inn شده و به درخواست پدربزرگ برای یک شب خوابیدن نزد او جواب مثبت دهید. نیمه‌های شب اتفاقی می‌افتد!

از مسافرخانه خارج شده و به قصر برگردید. برای دیدن بقیه‌ی ماجرا به تراس بروید. همه خود را برای مقابله با مهاجمان آماده می‌کنند.

با Zola صحبت کنید تا به اتفاق او وارد کشتی فضایی مهاجمان شوید.

Flying Fortress:

وقتی از پله‌ها پایین می‌روید در طبقه‌ی ۱F کنار در قفل شده، محل ذخیره‌ی بازی می‌باشد. سمت راست اینجا یک در برای رفتن به قسمت دیگر و برداشتن کلید در قفل شده که درون صندوق است می‌باشد.

در قسمت Center Shaft قسمت‌های مختلف را توسط کامپیوتر باز کرده و بروید. در پایان پس از مبارزه با کشتی فضایی و سرنگون کردن آن وارد قصر می‌شوید و به مناسبت این پیروزی جشنی برپاست.

پس از خوردن خوراکی‌ها و صحبت با Manger و Zola، بازی را ذخیره می‌کنید و اینجا پایان دیسک اول بازی است.

با قرار دادن دیسک دوم و خارج شدن از قصر می‌توانید بازی را ذخیره کنید.

وارد شهر شده و با اهالی صحبت کنید، اقلامی را به دست خواهید آورد. شب را در مسافرخانه Inn بگذرانید، البته با صحبت با پدر بزرگ و انتخاب Yes. بار دیگر مانند شب قبل، حوادثی روی خواهد داد. اینک باید یک انگشتر برای Kluke بسازید. گرانترین انتخاب را در منوی مربوطه برگزینید.

خارج شهر Jibral در Exile Forest بازی را آغاز می‌کنید و می‌توانید گشتی اطراف بزنید و تا جایی که می‌توانید Level خود را بالا ببرید.

خارج شهر به دو طرف می‌توانید ادامه‌ی مسیر دهید. ما ابتدا به سمت چپ می‌رویم. در شهر Alumara Village بازی را ذخیره و Warp Key را فعال کنید. در این روستا پس از صحبت با Sura-Sura و دیدن دمویی از به صدا درآوردن ناقوس، دوباره با او صحبت کنید. محدوده را بگردید تا به جایی که ناقوس را برد‌ه‌اند برسید. آنجا جلوی یک غار می‌باشد. می‌توانید داخل غار شوید. نور آبی را دنبال کنید تا مبارزه‌ای با رییس اینجا داشته باشید. پس از مبارزات و خارج شدن از محوطه‌ی دیگر یعنی Jeelalas Manor با Sura-Sura روبرو می‌شوید. او از شما می‌خواهد که به Guru-Guru کمک کنید. در مسافرخانه‌ی Inn می‌توانید یک نمایش رقص را نیز تماشا کنید.

از دهکده خارج شده و در منطقه‌ی Exile Forest به طرف معدن Caverns بروید. داخل معدن، انتهای راه سمت چپ به Guru-Guru که سمی شده است می‌رسید. او هر لحظه مقداری از جانش کم می‌شود و شما باید قبل از آنکه او بمیرد موجودات شرور پیرامون او را از بین ببرید و او را سالم تحویل دهید.

پس از پایان دموها، مسیر را تماماً برگشته و پس از گذشتن از جلوی شهر

Jibral به سمت دیگر ادامه‌ دهید و در محدوده‌ی Jibral Highlands به Laser Field بروید. پس از ورود، Warp Key را فعال کرده و بازی را ذخیره کنید.

منطقه را پاکسازی کنید و در پایان در محدوده‌ای که توسط اشعه‌های لیزری از بالا مورد هدف قرار می‌گیرید وارد سفینه‌ی فضایی Baroy Town می‌شوید.

جلو رفته و وارد قرارگاه اصلی شده می‌توانید بازی را ذخیره کنید. در ادامه، Warp Key را فعال کرده و از دری که همان نزدیکی است خارج شوید. آیتم‌ها را درون اتاق‌ها برداشته و انرژی خود را بازیابی کنید. بازگشته و در خانه‌ها، کتاب‌ها را خوانده و آیتم‌های لازم را بردارید. توسط انتقال‌دهنده‌ی وسط اتاق به طبقات بالا رفته و آنجا نیز کتاب‌ها را بخوانید سپس وارد ساختمان اصلی شده و توسط در دیگر سمت چپ وارد راهرو که به Temple Basement منتهی می‌شود بروید. اینجا با غول این مرحله که یک اسب آتشی است مبارزه می‌کنید.

پس از شکست دادن او، دو طرف سالن، آیتم‌های درون صندوق‌ها را بردارید و بازگردید. اینک جایی که Warp Key را فعال کردید وارد در شده و داخل سالن وارد در روبرو شده تا از این محدوده خارج شوید و به Underground River بروید. پس از پاکسازی منطقه از دری دیگر وارد منطقه‌ی Ancient Factory می‌شوید و پس از فعال کردن Warp Key بازی را ذخیره کنید.

در مبارزه با موجوداتی که خود را توسط گوی آتشی ضدضربه می‌کنند گزینه‌ی Flee کارساز خواهد بود که انصراف از مبارزه است و سپس در گزینه‌ی Skill گزینه‌ی Stealth را انتخاب کرده و از کنار این آدم‌آهنی‌ها بگذرید. محوطه را بگردید و در راهروهای باریک آیتم‌ها را جمع‌آوری کنید.

در ادامه پس از پیمودن مسیر مارپیچ کناره محوطه و رفتن به بالا، آیتم Broken Barrier Device را به دست می‌آورید و از این محدوده خارج شده و پس از دیدن دموهایی در سلول زندان خواهید بود. پس از آنکه نگهبان دوستتان برایتان غذا آورد بیرون می‌روید. داخل سلول‌ها را گشته و Warp Key را فعال سازید. Jiro را درون سلول دیگری می‌یابید. از در خارج شده و سپس با از پای درآوردن اولین موجود، کلید سلول Jiro را به دست می‌آورید و می‌توانید برگردید و او را نجات داده با خود همراه سازید. در ادامه، یاران دیگرتان را درون سلول‌های دیگر یافته و با خود همراه سازید. پس از یافتن ۴ کاراکتر باید وارد در اصلی شمال راهرو شوید اما تا وقتی که تمامی سلول‌ها بجز چهار سلول درهایشان بسته نشوند این در باز نمی‌شود. تمامی درهای سلول‌ها بجز دو سلول وسط در هر قسمت را ببندید و وارد این در شوید.

اینجا Kluke را در دستان غول اسیر می‌بینید و مبارزات پی‌در‌پی با مزدورانش خواهید داشت و در پایان در سرزمین یخی، او را که در دستان غول آهنی گرفتار است می‌بینید که به مکان نامعلومی برده می‌شود.

مسیر را ادامه داده و وارد Pachess Town شوید. شهر را خوب بگردید و Warp Key را فعال کرده با اهالی صحبت کنید و به دنبال اتفاقاتی که به وقوع خواهد پیوست و جادو شدن شهر و مشاجره‌ی کاراکترها با هم راه‌حلی برای برون‌رفت از این بن‌بست پیدا می‌شود.

به سوی خانه‌ی Elders House رفته و در طبقه‌ی دوم گلدان‌ها را جستجو کنید تا بتوانید در را در ۱F باز کنید. پس از آنکه تابلوی سنگی پشت و رو شد دستگاه را فعال کرده و پایین بروید و وارد دری که اینک باز شده شوید. پس از رفتن به داخل در دیگر، از پشت خانه سر در خواهید آورد. مسیر را جلو رفته وارد خانه‌ی Laser- Control Facility شوید. پس از دیدن دمو از طریق نردبان طنابی به پایین رفته تا وارد Pachess Town- Underground شوید. منطقه را پاکسازی کنید و توسط در دیگر وارد راهرو باریک شده و توسط نقاله مسیر را ادامه دهید (البته توسط پانل کنار نقاله باید جهت حرکت آن را به طرف خروجی راهرو تغییر دهید). در انتها با غول این مرحله مبارزه‌ای خواهید داشت.

پس از پایان مبارزه، آیتم Green Device را خواهید گرفت و برای رفتن به Surface جواب Yes بدهید. آیتمی را که گرفته‌اید در اتاق Laser- Control روی دستگاه کنترل ماهواره‌ها به کار ببرید تا جادوی شهر از بین برود. پس از پایان دمو، بازی را ذخیره کرده و به سمت دره‌ی باریک حرکت کنید تا بار دیگر وارد منطقه‌ی یخی شوید (Nears Pachess Town).

وقتی به این منطقه برمی‌گردید اگرسمت راست دیواره‌ی کناری پیش بروید به یک ستون سنگی بلند می‌رسید و با دمویی که مشاهده خواهید کرد این ستون توسط ماهواره سرنگون می‌شود و پلی برای رفتن به آنطرف دره پدیدار می‌گردد. Elder نیز آیتم Green Device را به شما می‌دهد. محدوده را از شر موجودات پاکسازی کرده و آیتم‌ها را جمع‌آوری کنید و در قسمت نیمه‌بیابانی در مرکز آن دمویی از غول بازی که Kluke را به سمت پایین پرتاب می‌کند می‌بینید و بعد نجات او به دست شما. با شروع بازی ۶۰ دقیقه وقت دارید تا فیوز گردنبندی که به گردنش وصل شده را قطع کنید. نزدیک محل ذخیره‌ی بازی می‌توانید قدرت‌های خود را بازیابی کنید سپس وارد در شده و غول‌های هر قسمت ، ۱F و ۲F را از بین ببرید اما در ۳F مبارزه سختی با هفت ماه لیزری دارید. ابتدا باید سه ماه را توسط شلیک لیزر به آن‌ها از بین ببرید و بعد ۴ تای دیگر.

هنگامی که ماه در حال شارژ برای شلیک می‌شود دکمه‌ی A را برای شارژ MP خودتان نگه‌دارید تا پر شود و آن‌ها را از بین می‌برید. در فواصل کار نیز می‌توانید با گرفتن دکمه‌ی B برای چند ثانیه و رها کردن آن، ۱۰۰۰ واحد پر کنید. در ۴F نیز نبردی در پیش دارید و پس از آن به ۵F می‌روید. اینجا یکی از آدم آهنی‌ها توانایی آن را دارد که هر چقدر از یارانش را نابود کنید بار دیگر توسط دستگاهی که دارد مشابه‌سازی کند. تنها راه خلاصی شما از دست او این است که هنگام شروع بازسازی گزینه‌‌ی زدن ضربه را به روی دستگاه او زوم کنید و آن را هدف بگیرید. سپس در دموی بعدی باید شوک سمت چپ را فشار دهید و دکمه‌هایی را که اشاره می‌شود فشار دهید تا از مرگ یارتان جلوگیری کنید و ادامه ماجرا تا غول بازی درصدد کشتن شما توسط له کردن زیرپا برمی‌آید. می‌توانید در اینجا از گزینه‌ی Flee استفاده کنید تا خلاصی یابید و پایان دیسک دوم. Warp Key را فعال کرده و بازی خود را ذخیره کنید.

با شروع دیسک سوم، Shu تنها خواهد بود. روستا را برای کسب آیتم‌ها و خرید لوازم (Accessories) از فروشگاه بگردید. بار دیگر یاران خود را به غیر از Zola خواهید یافت. صحنه‌ای می‌بینید که یکی از اهالی روستا (هیزم‌شکن) توسط یک درخت گرفتار شده است. به طرف درخت در میدان شهر بروید که پس از مبارزه با او خواهید مرد و در خانه‌ی Old Lady بیدار می‌شوید. به مسافرخانه‌ی Inn رفته، دوستان خود را در اتاق دیگر خواهید دید. Kluke بیمار شده است.

به پرتگاه پشت روستا بروید و دختری را که قصد خودکشی دارد نجات دهید. اینجا نیروی خود را بازمی‌یابید و مبارزه‌ای خواهید داشت. به او حمله کنید تا گزینه‌ی Corporeality ظاهر شود و با انتخاب آن او را از پای درآورید. اینک بار دیگر یارانتان را همراه خود خواهید داشت.

به طرف درخت وسط میدان بروید و غول این مرحله را از پای درآورید.

اینک به سمت جاده‌ی غربی، جایی که هیزم‌شکن توسط درخت اسیر شده بود بروید.

Near Devour Village

Devour Forest:

محوطه را بگردید و تمام راه‌های جنگلی را باز کرده آیتم‌ها را بردارید و در پایان وارد منطقه‌ی برفی شوید. اینجا را نیز بگردید و در ادامه وارد Noluta Village شده می‌توانید بازی را ذخیره کنید. در ا دامه می‌بینید که اهالی روستا همگی داخل بلورهای یخی گرفتار شده‌اند. با Frodo و افراد داخل بلورهای یخی صحبت کنید. خانه‌ها را بروید و با اهالی صحبت کنید. کنار خانه‌ی Inn پانل Warp Key را فعال کرده و داخل خانه شده می‌توانید قدرت‌های خود را بازیابی کنید. پس از صحبت با افراد داخل یخ‌های کنار جوی آب، دمویی می‌بینید و بقیه‌ی افراد گروه، قدرت خود را بازمی‌یابند و طلسم گردنبندها شکسته می‌شود. اینک هرکدام از افراد باید با سایه‌ی خود مبارزه کند و آن را شکست دهد تا طلسم آن‌ها باطل شود. در مبارزات آنقدر مقاومت کنید تا گزینه‌ی Corporeal ظاهر شده و بتوانید از آن استفاده کنید. سپس پانل داخل میدان را فعال کنید. داخل خانه‌ی Inn بازی را شروع می‌کنید و سرباز داخل مسافرخانه پیشنهاد خواهد داد که با پادشاه Jibral راجع به آب کردن یخ روستا صحبت کنید.

حالا توسط گزینه‌ی Warp (در منوی اصلی که با زدن Y فعال می‌شود) به Jibral بروید.

در منوی Accessories و Skill قدرت و توانایی‌های خود را نیز بالا ببرید تا بهتر بتوانید با رییس مقابله کنید. به داخل قصر رفته و پادشاه Jibral را در اتاقش یافته با او صحبت کنید. او شما را به طرف آزمایشگاه در طبقه‌ی همکف می‌فرستد.

در آزمایشگاه (Mechat Lab) با مسوول آنجا صحبت کرده تا پسورد را به دست آورید.

اینک اگر آمادگی لازم را برای مبارزه با رییس داشتید به Noluta برگردید و با او مبارزه کنید.

با از پای درآوردن رییس، مردم شهر آزاد می‌شوند و می‌توانید اقلام لازم را از آیتم‌فروشی و فروشگاه لوازم تهیه کنید سپس از دری که اینک یخ جلوی آن باز شده به Near Voluta Village و در

ادامه به Sheep Tribe Camp بروید. آیتم‌ها و لوازم لازم را خریداری کرده با افراد حاضر در کمپ صحبت کنید. Warp Key را فعال کرده و از اینجا خارج شوید.

مسیر را ادامه دهید تا به موجود دو سر برسید و او را از پای درآورید. در ادامه پس از ورود به ناحیه‌ی ساحلی، Zola را ملاقات می‌کنید.

وارد ماشین فضایی Great Desert شده و به جایی که در نقشه با علامت ستاره‌ی آبی نشان می‌دهد بروید، گوشه‌ی سمت چپ بالای نقشه (با زدن استارت آن را می‌بینید).

به داخل حفره‌ی شنی کشیده می‌شوید. ابتدا بازی را ذخیره کرده سپس وارد شوید. اینک باید با سفینه‌ی دشمن مبارزه کنید و او را از بین ببرید. وارد منطقه‌ی Cube World می‌شوید. روی مکعب بزرگ فرود آیید و در Mecha Robo Cube پانل Warp Key را فعال کرده و توسط سفینه گشتی در فضای بین سیاره‌ای بزنید. اگر قدرت و توانایی کافی برای مبارزه با غول‌های سخت‌جان و نفس‌گیر را دارید به مکعب دیگری که در نقشه روشن می‌شود بروید و غول‌های این مناطق را از پای درآورید. اگر هنوز توانایی کافی ندارید می‌توانید از از این دنیای بین سیاره‌ای خارج شوید و در دنیای اصلی به مناطق دیگری که در نقشه به صورت ستاره‌هایی نشان داده می‌شود بروید و آن مناطق را پاکسازی کنید.

اگر وار دنیای بین سیاره‌ای شدید و وارد مکعب فعال شده‌ی این منطقه شدید پس از ورود به Primitive Cube مبارزه‌ای سخت را خواهید داشت.

پس از پیروزی، بازی را ذخیره کرده و وارد غار شوید.

Primitive Cube- Level 1:

با گرفتن آیتم‌های درون صندوق‌ها و استفاده از پانل‌های جابجایی وارد در دیگر شوید. از اینجا به بعد یک بازی گسترده و سخت را برای جمع‌آوری آیتم‌ها و قلع و قمع موجودات شرور هر منطقه و پاکسازی و آزاد کردن محیط‌های تو در تو را دارید که پس از طی تمامی این مسیرها وارد Primitive Cube- Level 2 می‌شوید و می‌توانید بازی را ذخیره کنید.

پس از ورود به راهرو، دو طرف چپ و راست محوطه باید با دو رییس این قسمت بجنگید و پانل‌های مربوطه را فعال کنید تا دری که روبروی این در ورودی به راهرو می‌باشد و فعلاً مسدود است باز شود. در ادامه مبارزه‌ی سختی با اژدهای قرمز دارید تا بتوانید پس از آن وارد سالنی شوید که Warp Key این منطقه را فعال می‌کنید. در مبارزه با این غول باید از تمام ظرفیت‌های مبارزاتی خود استفاده کنید.

پس از غلبه بر این غول وارد در روبرو و در بعدی شده می‌توانید بازی را به همین منوال ادامه دهید و با رییس‌های متعدد بازی برخورد می‌کنید که چگونگی غلبه بر آن‌ها بستگی به هوش و مهارت و توانایی بازیکن دارد. روند بازی نیز مشخص می‌باشد که بازیکن خود می‌تواند با توجه به مواردی که تاکنون با آن‌ها برخورد کرده بازی را به پیش ببرد و بازی را به اتمام برساند.

در محیط اصلی بازی (روی زمین) یک منطقه‌ی کوچک و اژدهایی می‌باشد که هنوز به آن منطقه نرفته‌اید و فقط با سفینه‌ی فضایی می‌توانید به آنجا بروید. این منطقه در شمال نقشه (غرب Noluto) می‌باشد، روستای Kelaso Village. با سفینه به آنجا رفته و فرود آیید. اطراف اتاقی که افرادی داخل آن هستند و از پنجره‌ها معلومند نگاهی بیندازید. پایین پله‌ها به سمت چپ یا راست بروید تا غار را پیدا کنید و وارد شوید. با افراد درون اتاق صحبت کنید تا از یکی از آن‌ها کلید دریچه‌ی کوچک پایین شومینه را بگیرید و وارد شوید. اینجا یک فستیوال برپاست. با تمام اهالی صحبت کنید تا Mole برای مدتی شما را ترک کند. به دنبالش بروید و در اتاقی که محبوس می‌شوید چند بار با خانم Feenu صحبت کنید تا بتوانید از خانه خارج شوید. Warp Key را فعال کرده و بازی را ذخیره کنید. از پله‌ها بالا رفته و با پیرمرد جلوی پله‌ها صحبت کنید و خارج شوید. بیرون غار در اطراف منطقه اگر توانایی لازم را کسب کرده‌اید با اژدها مبارزه کنید.

راهنمای این بازی به اضافه صدها عنوان دیگر از رمزها و راهنمای بازیهای ایکس باکس را می‌توانید در کتاب مجموعه کد و رمز بازیهای X360 از فروشگاه لوحه خانه تهیه فرمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد